A megmérettetés célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a biztonságos közlekedés fontosságára, amihez a sofőrök szakmai felkészültsége és a technikai feltételek – például a megfelelő tapadást biztosító gumiabroncsok – egyaránt elengedhetetlenek.
Bocsárdy Károly mögött sok év szakmai tapasztalat áll. Az „5 tengelyen biztos kézzel” verseny döntősei közé is többször bekerült már, sőt, 2020-ban a Covid miatt akkor online megrendezett megmérettetésen a fődíjat is bezsebelte, most pedig a virtuális győzelem után a valódi dobogó fokára is felálhatott: ő lett az ország legjobb kamionsofőrje, így ő vihette haza a megtisztelő címmel járó másfél millió forintot és a fél millió forint értékű tárgynyereményt.
A verseny célja idén is az volt, hogy felhívja a figyelmet a biztonságos közlekedés fontosságára: a döntő izgalmai mellett a szurkolókat az ORFK és a MABISZ által közösen szervezett Biztonság Hete 2023 programsorozat záróeseménye, egy közlekedésbiztonsági családi nap is várta.
„Az „5 tengelyen biztos kézzel” verseny minden évben jól szemlélteti, hogy a sofőrök szakmai felkészültsége és felelősségteljes vezetési stílusa elengedhetetlen ahhoz, hogy biztonságban közlekedjünk az utakon. A megfelelő tapadást és pontos irányíthatóságot biztosító, prémium minőségű gumiabroncsok pedig nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy a sofőrök ezt a tudást a gyakorlatban is kamatoztathassák” – mondta el Kaliba Róbert, a Hankook Tire Budapest Kft. teherabroncs termékvonal kereskedelmi vezetője. „A több tonnás teherjárművek irányítása emberi és technikai szempontból is nagy kihívást jelentő feladat. Büszkék vagyunk rá, hogy az abroncsgyártással kapcsolatban felhalmozott ismereteink és tapasztalataink lehetővé teszik, hogy a Hankook olyan prémium gumikat gyártson, amelyek az utak királyainak igényeit is maximálisan kielégítik.”
Az idei versenyen a jelentkezők először egy online selejtezőn vettek részt, majd szimulátoros feladatokon mérték össze tudásukat. A 11. éve rendszeresen megrendezett megmérettetés résztvevőinek dolgát 2023-ban az időjárás is nehezítette: az egyébként is komoly felkészültséget követelő feladatokat esős időben, vizes pályán kellett végrehajtania a döntőbe jutott 10 kamionosnak, akik a Drivingcamp Hungary tanpályáján mérték össze szakmai tudásukat. A versenyzőknek többek között precíz vészfékezést, párhuzamos parkolást és S-tolatást kellett végrehajtaniuk 40 tonnás járművükkel.
További eredmények:
2. helyezett: Pető György
3. helyezett: Szabados Gábor