DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Egyéb

Tippek a sikeres podcast-címadáshoz

A podcast műfaj piaca egyre bővül az utóbbi években Magyarországon is, így egyre kiélezettebb a verseny a hallgatók figyelméért. Ha azt szeretnéd, hogy a műsorod érvényesülni tudjon a különböző platformokon, jó első benyomást kell kelteni a hallgatókban.

Mivel befolyásolhatod a hallgatóban kialakuló “első benyomást”?

A potenciális hallgatók a podcast toplistákon a műsor nevével találkoznak először, ez nagymértékben befolyásolja azt a döntésüket, hogy belehallgatnak-e a műsorodba. Ezen túlmenően az adás címe, a leírás, az adásborító, az arculat is hatással van rájuk.

Ahhoz, hogy sikeres legyen a podcasted, meg kell találnod a legmegfelelőbb címet. Ha elakadnál ebben, igénybe tudod venni a Brocasterz podcast ügynökség segítségét is, akik nagy tapasztalattal rendelkeznek a podcast gyártás terén.

 

Milyen a hatásos podcastcím?

Egy elsőrangú cím nem lehet átlagos, nem szólíthat meg mindenkit. Fontos, hogy egyedi és célközönség specifikus legyen. A cím kiválasztásakor olyan nyelvhasználati módot alkalmazz, amelyik megfelel a célközönség stílusának. A legjobb cím megtalálása általában ötletelés eredménye, amibe belevonhatsz néhány embert, akik a célközönségbe tartoznak. Sokat segít, ha megpróbálod magad elé képzelni azt a szövegkörnyezetet, amibe a cím bele fog illeszkedni.

https-brocasterz.com - 2023 augusztus - cikk3



Az ötleteket érdemes felírni, majd ezeket kategorizálni. Ezekből a rövid, tömör, frappáns kulcsszavakból ki fogod tudni alakítani az optimális címet.

A cím stílusa bármilyen lehet, csak igazodjon a tartalmad stílusához. Használj érthető szavakat, kerüld a bonyolult szóvicceket. A cím sose vezesse félre a hallgatót, hogy olyat ígér, amit a podcast végül nem nyújt neki, mert a negatív értékelés nem fogja sikerre vinni a tartalmadat.

 

A cím illeszkedjen a podcast arculatába

Ha az adásborítón több információ elhelyezésére van lehetőség, a cím lehet rövid, kevesebb információt nyújtó, inkább figyelemfelkeltő. Vállalati podcast esetén a cégnevet is beleteheted, ha ez széles körben ismert. Bár az is gyakori megoldás, ha ezt az adásborító, alcím vagy a leírás részbe teszik bele. A kisebb márkák esetében a cím általában inkább kreatív, hiszen a céget még kevesen ismerik.

Ha a műsorcímet megtaláltad, az adáscímeket is hasonló módon fogod tudni megállapítani. Itt arra célszerű figyelned, hogy az egyes epizódok pontosan kifejezzék az adás lényegét. Ezt megoldhatod kulcsszavakkal vagy egy meghatározó idézet kiemelésével is. A cím legyen figyelemfelkeltő, akár kicsit provokatív is, de semmi esetre se legyen félrevezető.

 

A címet a megjelenés helye is befolyásolja

A legtöbb ember telefonról, tehát kis képernyőről hallgatja a műsort. Amikor kiválasztja a számára releváns tartalmat, nem mindegy, hogy mit lát először. Ha a cím első szava felesleges, nem ragadja meg a figyelmét, nem fogja azt kiválasztani. Keresőoptimalizálás szempontjából is fontos, hogy a cím, az alcím és a kiegészítő szöveg összhangban legyen.

A megfelelő műsor- és adáscímek kiválasztása tehát fontos tényező a podcast későbbi sikeressége szempontjából.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: