Ferenc Zsolt, akit a márkák kedvelői évtizedek óta csak Fecóként ismernek, úgy véli: számos fontos évforduló közeleg a három márka életében, így alig több mint egy évük van terveik megvalósítására.
- A Chrysler 2025-ben lesz százéves, a Dodge ugyanekkor 125, míg az első Dodge Ram, a D100-as megjelenése is 2025-ben lesz 45 éve, de a hazánkban is népszerű PT Cruiser ekkor ünnepli 25-ödik, a legendás Chrysler 300-as pedig a 20-adik szülinapját, míg a Dodge és Chyrsler néven egyaránt legendává vált Stratus 2025-ben lesz 30, a Voyager elődje, a Town-Country, amely Dodge Caravan néven is futott a 35-ödik évét tapossa – sorolja Fecó vég nélkül azokat a jeles alkalmakat, amikorra el szeretnének készülni a kedvenc márkáik emlékét őrző alapítvánnyal, múzeummal és egy olyan youtube csatornával, amely számos érdekes izgalmas tartalmat szolgáltat majd az amerikai autólegendák múltjából.
Fecó abban is bízik, hogy Chrysler, Dodge és RAM emlékőrző önkéntes munkájuk azért is fontos lesz, mert hamarosan mindenki számára ismert lesz e három legendás márka jövőképe is.
- Éppen most olvastam egy amerikai autós hírportálon egy tanulmányt arról, hogy miként képzelik a szakértők a Chrysler márkáinak jövőképét, és egyre bizakodóbb vagyok - fogalmazott, hozzátéve: örömteli egybeesés lenne, ha új modellek európai bemutatójával együtt ünnepelhetnék majd a Chrysler századik, a Dodge százhuszonötödik és a RAM negyvenötödik szülinapját.
Fecó szerint egy egészen újfajta muzeológiai megközelítés is mindaz, ahogy kedvenc márkáik emlékét őrizni szeretnénk. Ahogy fogalmaz: - Nem csak a gyerekeken, de a felnőtteken is azt látom, hogy sokkal érdeklődőbbek, ha valamit eredeti közegükben mutatunk meg nekik, mintha steril falak, hosszú szövegek kíséretében tennénk ugyanezt.
Éppen ezért Fecó egykori vecsési bontója és autószervíze, valamint az ott található, Chrysler, Dodge és RAM ritkaságok lesznek a díszletek, amelyek között bárki elmerülhet az amerikai legendák történetében.
Fecó azt is hozzátette: természetesen szeretnénk bemutatni azt a különleges korszakot is, amikor a Chrysler a Mitsubishivel, és amikor a Mercedessel járt közös utat. Ezért aztán a csillagos német, valamint a gyémántos japán márka több modellje is megtalálható lesz Vecsésen. - Ki lehet például majd próbálni, hogy a Mercedes CLK és a Chrysler Crossfire közötti különbségeket - és a sok-sok hasonlóságot is.
Fecó azt is elmondta: az alkatrészkereskedést mostantól felváltja a múzeológiai célú alkatrész értékmentést, míg a javítást az eredeti állapotnak megfelelő hiteles helyreállítás, amihez bárkinek szívesen adnak tanácsot, segítséget.
Fecótól arról is érdeklődtünk, melyik a kedvenc típusa szeretett márkái, talán száznál több jármű fajtája közül. Az ismert amerikai autó szakértő úgy fogalmazott: ő típus helyett először egy olyan motort nevez meg, amely a Chrysler csoport legendás izomautóinak szinte mindegyikében feltűnt, ez pedig nem más, mint az 5.7 HEMI. A V8-as, 32 szelepes legendás erőforrás szerinte szinte a védjegyévé vált a márkáknak, nem csak brutális erejével, de híres megbízhatóságával és tartósságával is.
Miután mégis arra kértük, nevezzen meg egy márkát és egy típust, úgy fogalmazott: - A motor, a V8, 5.7 HEMI adott, és mivel én magam is a Kos jegyében születtem, egy ehhez illő, ezüstszínű kos emblémás RAM pick-up lenne a választásom.