DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 16. hétfő
Egyéb

Tippek egy jó álláshirdetés megírásához

Mivel nagyon kevés vállalat fektet időt vagy erőfeszítést a meggyőző munkaköri leírások megírásába, óriási lehetőségünk nyílik arra, hogy kitűnjünk.

Az álláshirdetések ugyanis sokkal többet jelenthetnek, mint a követelmények listájának bemutatása. Nagymértékben erősíthetik a munkáltatói márkánkat, és cselekvésre ösztönözhetik a megfelelő jelölteket. 

Pontosan ezért sem mindegy, hogy milyen hirdetést is posztolunk az állás óriás.hu weboldalon vagy az egyéb állásportálokon.

 

Fogjuk rövidre a vállalkozásról szóló részt!

A legtöbb cég a munkaköri leírását egy szabványos bemutatással kezdi, amelyben megismerteti a jelentkezőket a szervezettel. Erre azonban ott van a karrieroldal vagy a LinkedIn profil, így ezt a részt mindenképpen érdemes rövidre fogni, és inkább egy kevésbé feltűnő helyre rakni az álláshirdetésben.

https-__allasorias.hu - 2023 április - Cikk5



Ehelyett használjuk inkább ezt a szekciót arra, hogy megszólítsuk a jelölteket, és biztosítsuk őket arról, hogy ha hozzánk jelentkeznek, egy sokszínű, támogató és lendületes csapatba kerülnek. Emellett érdemes még ebben a szakaszban bemutatni a vállalati kultúránkat és a munkával járó különböző juttatásokat is.

 

Mellőzzük a szakzsargont és csak a szükséges követelményeket jelenítsük meg!

A munkaköri leírás megírásánál fontos, hogy semmiképpen se használjunk nagy szövegtömböket vagy végtelen szakzsargont, mivel ezzel csak azt érjük el, hogy a jelöltek érdektelenné válnak a hirdetésünkkel kapcsolatban. 

Arról nem is beszélve, hogy közülük manapság már a legtöbben telefonon böngésznek, így ha az álláshirdetésünkben ömlesztve van a szöveg megjelenítve, akkor azt el sem tudják majd olvasni.

Használjunk ehelyett inkább egy lényegre törő és rövid felsorolást, amely tartalmazza a szükséges készségeket és képesítéseket!

 

Legyünk közvetlenek!

Akár komoly, akár laza a vállalati kultúránk, a munkaköri leírásnak mindenképpen személyesnek és közvetlennek kell lennie. Tehát felejtsük el az “ideális jelölt” és az egyéb hasonló kifejezéseket, helyette próbáljunk meg úgy írni, mintha a jelöltek ott lennének az irodánkban, és személyesen hozzájuk beszélnénk!

 

Használjunk vonzó alcímeket!

 

A jelöltek szeme általában mindig a címeken áll meg először, és ha olyan szavakat látnak itt, mint a “képességi követelmények” vagy a „munkaköri kötelességek”, akkor hamar elmegy a kedvük a további olvasástól. 

Ha ehelyett azt írjuk, hogy “ha jó vagy ezekben a dolgokban” vagy “amit elvárunk tőled”, akkor máris máshogy néz ki a dolog.

 

Végül írjunk le egy átlagos munkanapot!

A dolgozók közel egyharmada hagyta el a munkahelyét a kezdéstől számított 90 napon belül, mert a munkakör nem egészen az volt, amit ők vártak. 

Ezért is van arra szükség, hogy a hirdetésben leírjuk, hogyan is zajlik egy átlagos munkanap a potenciális jelöltek számára, és bemutassuk, hogy az első hat hónapban várhatóan hogyan haladnak majd a szerepkörükben. 

Így jobban el tudják majd képzelni, hogy milyen is nálunk dolgozni, és eldönthetik, hogy ez a lehetőség hosszú távon megfelelő lesz-e a számukra.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: