DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

R5 TURBO 3E: Driftelésre született

Látványos, teljesen elektromos, driftelésre tervezett bemutató autóval rukkolt elő Renault 5 50. évfordulójának ünneplése keretében a francia márka, mely így tiszteleg a sportváltozatok előtt.

A Renault meglepetésekkel teli évet ígért, amikor 2022 januárjában elindította az egyik legjelentősebb ikon, a Renault 5-ös 50. évfordulós ünnepségeit. Miután részt vettek a Rallye Monte-Carlo Historique-on, a Rétromobile motorkiállításon, a Le Mans Classic-on és más hasonló ünnepi dzsemborikon, hivatalosan is leleplezték a Renault 5 Diamant elektromos bemutatóautót és az R5 TURBO 3E-t. Utóbbi egy teljesen elektromos show-car, ami az ünneplés részeként jött létre, és ami a leginkább ünnepelt sportváltozatok, a Renault 5 Turbo és a Turbo 2 előtt tiszteleg. Logikusan az R5 TURBO 3E nevet kapta, a „3” azért, mert a Turbo 2-t követi, az „E” pedig az elektromos hajtásra utal.

„Az R5 TURBO 3E ötvözi az ultra-tech dizájnt és a szándékos túlzást az autóversenyzés és a videojátékok világára tett számos utalással. Ez a kombináció a modernitás és a technológia felé lendíti az autót, valamint a valós és a virtuális birodalom határán helyezkedik el. Ez a tisztán elektromos drifter megmutatja, hogy az elektromos autók is lehetnek szórakoztatóak, hihetetlen teljesítménnyel!” - hangsúlyozza a Renault formatervezési igazgatója, Gilles Vidal.

Az R5 TURBO 3E a Renault 5 Prototype mellett egy újabb példa a márka egyik zászlóshajójának újjászületésére, a márka ugyanis villamosítja történelmét, hogy jobban felkészüljön a 2030-as, teljesen elektromos jövőre Európában, a Renault 5 Turbo 2 újra értelmezése és szándékosan túlburjánzó teljesítménye pedig a kategória csúcsát képvisel. Az R5 TURBO 3E-t teljesítményt tekintve a versenypályákra tervezték, igazi drifter, tisztán elektromos és hátsókerék-hajtású. Ikonikus elődjéhez hasonlóan szigorúan kétüléses verzióban készült, most azonban a hátsó részen található a hajtáslánc - két villanymotor, amelyek egy-egy kereket mozgatnak, az akkumulátorok pedig középen, a padló alatt helyezkednek el.



Az R5 TURBO 3E egy csővázra épül, amelyet lapos aljzat véd, és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által jóváhagyott bukókeretekkel védett, a motor pedig 280 kW (380LE) összteljesítménnyel és 700 Nm azonnal rendelkezésre álló nyomatékkal rendelkezik. Ez az újgenerációs R5 Turbo 2 mindössze 3,5 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 métert megtenni és 200 km/h végsebességet elérni. A 42 kWh-s akkumulátorának kapacitása bőven elegendő több körre vagy egy tomboló gymkhana-versenyre is, ráadásul ezekben a helyzetekben 50 pluszos kormányszöggel rendelkezik, így könnyebb kikerülni az akadályokat.

Az agresszivitás a dizájnban is megnyilvánul, mert bár a motorháztető, az ajtók és a pilótafülke ugyanolyan formájú, mint az elődöknél, de ezúttal a karosszéria szénszálas anyagból készült. A Turbo 2 ikonikus légbeömlőit például teljesen újra gondolták, szélességük 2,02 méter (25 cm-rel több, mint elődjénél), hossza 4 méter, magassága pedig 1,32 méter lett. Szembetűnő még a hatalmas hátsó spoiler, amely a legvadabb drifteknél is az aszfalthoz tapasztja az autót, de az R5 TURBO 3E estében az első lökhárító légbeömlői is figyelemre méltók, miután a Renault 5 Turbo 2 megoldásaira emlékeztetnek. Ugyanez igaz a szögletes ködlámpákra is, igaz azokból már négy darab van, melyekben egyesével 16 LED található.

A rózsaszín LED-csíkok villognak driftelés közben, és az 1980-as és 1990-es évekbeli videojátékok hangulatát idézik, mindezen elemek pedig a kortárs és játékos kezelésükkel a modernitásba repítik a járműveket.

Pop és játékos hangulat

Az R5 TURBO 3E belső terében a hangulat a motorsport, a videojátékok hangulatát idézi, miközben visszautal a történelemre. A szénszálas versenyülések, a biztonsági övek és a kormánykerék a Sabelt1-gyel való közös munka eredménye, de impozáns még a függőleges kézifékkar, és a kormányon található világító logó is.

Egy valódi tárgy a virtuális világban

Az R5 TURBO 3E rendelkezik egy digitális hasonmással is, ami a Web3 virtuális játékok univerzumában kel életre. Az autóhoz tartoznak még úgynevezett NFT-k is, és azok, akik ezeket a digitális eszközöket birtokolják, exkluzív előnyökkel és jutalmakkal gazdagodhatnak. A Renault alkotását először a Chantilly Arts & Elegance versenyen láthatta a nagyérdemű, de az idei Párizsi Autószalonon is megtekinthető lesz október 17. és 23. között.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: