A hibridek és a teljesen elektromos meghajtású autók egyre nagyobb teret nyernek maguknak a hagyományos benzinmotorokkal szemben, ám van még olyan márka, ahol úgy gondolják, nem kell teljesen megszabadulni ezektől. A Mercedes modellfejlesztésért felelős részlegének alelnöke például egyértelműen erre utalt egy interjú során a napokban.
„Alapvetően teljesíteni kell az átfogó CO2-stratégiánkat, és ebben a tekintetben világos utunk van. A 30-as évek végére, 2039-re CO2-semlegessé kell válnunk. 2030-tól pedig már csak tisztán elektromosak akarunk lenni, de ha egyes régiókban még mindig van vásárlói igény a benzines V8-as erőforrásokra, és ez még mindig a kínálatunk része, miért kellene leállnunk vele?” – mondta el a CarSales újságírójának Jörg Bartels.
A gyártó részéről tudják, hogy egyre szűkebb az a réteg, aki képes kifizetni a drága fejlesztések árán készült sportautókat, a jövőben pedig csak még nagyobb összegeket emészt majd fel ezek előállítása, hiszen meg kellesz felelni az Euro 7 által támasztott követelményeknek.
„Úgy gondolom, hogy a dízel és a benzinpiacon is lesznek kihívások, de egyes ügyfelek továbbra is hat vagy nyolc hengereseket fognak követelni. Minden kérésre és minden szabályozásra lehet műszaki megoldást találni, persze néha ez magasabb költségekkel párosul, és az ügyfelek nem mindig hajlandóak ezt megfizetni. Ha az európai szabályozásról beszélünk, akkor a 2020-as évek közepétől kezdve valószínűleg nehéz lesz a belsőégésű motorok fejlesztését igazolni, de az Euro 7-re vonatkozó végleges szabályozás még nem jelent meg” – tette hozzá Bartels.