Nem csak a forgalomban, hanem parkolási helyzetben is rengeteg veszély leselkedik az autókra. Természetesen, ahogyan a télre, nyárra is jellemzőek bizonyos évszak-specifikus károkok, hívja fel a figyelmet a KárWeb: „Ilyenek lehetnek az egyre gyakoribb jégkárok, a vihar okozta károk, vagy az épületről lehulló tárgy okozta töréskár” – közölte Harkai Attila, a biztosítókat és a szervizeket összekötő, egyedi online felületet kifejlesztő és üzemeltető KárWeb Kft. ügyvezetője a szol24.hu-n is megjelent közleményben.
A Magyar Honvédség Geoinformációs Szolgálat (MH GEOSZ) Meteorológiai Támogató Osztálya rámutat, hogy a klímaváltozás fokozódó szélviharokat, és ezzel együtt növekvő viharkárokat hozhat Magyarországon. A szélviharok számos bosszúságot okozhatnak, akár egy kidőlt fa, vagy az autónak sodort masszív tárgy, esetleg épületegység formájában.
„Továbbá nagyon nagy károkat okozhat a jégeső is, amelynek intenzitása komoly védelem igényét támaszthatja az autótulajdonosokban. A védőtakarók egy bizonyos szintig nyújthatnak megoldást, de teljesen nem garantálják a jármű védelmét. Érdemes tehát idejében bebiztosítani az autót, hiszen fedezékbe állni sajnos nem mindig van lehetőség” – tette hozzá Harkai Attila, aki azt is hangsúlyozta, hogy az így keletkezett kárt csak akkor téríti meg egy biztosító, ha teljeskörű CASCO van az autón, ennek költsége pedig még mindig jóval alacsonyabb, mint egy jég által összevert autótető megjavítása.
Szota Szabolcs, a Cristo autós alkalmazást fejlesztő és üzemeltető Smartsurance Technologies Kft. ügyvezetője egy olyan ügyfélesetről számolt be, amely szerint az autótulajdonos bár ponyvával védte autóját egy hirtelen jött májusi jégeső ellen, az mégis horpadásokkal lett tele a tetőn és a motorháztetőn, valamint a szélvédője is berepedt. A javítás többmilliós összegre rúgott, amit viszont fizetett a biztosító, így – bár a káreset sosem jó élmény – az addig Cascora elköltött összeg sokszorosan megtérült.
„Az autósokat nem pusztán a napi közlekedésben szeretnénk segíteni, hanem a kármegelőzésben is” – mondja Szota Szabolcs. „Többek között ezért is fejlesztettük ki, számos felhasználói visszajelzést és tipikus biztosítói káresetet elemezve, az időjárás-riasztást, amelyet felhasználóink a közelgő nyári (vagy az év bármely szakában jellemző) viharjelzések időszakában már használatba is vehetnek” – zárta gondolatait az ügyvezető.