DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
Egyéb

Bővülő portfólió: a BMW Group integrálja az ALPINA márkát

A BMW Group portfóliója új taggal bővül: az ALPINA márka a vállalatcsoport részévé válik. Az ALPINA márka jogaival a BMW Group rendelkezhet, amelynek égisze alatt a vállalatcsoport még változatosabbá formálhatja saját luxusautó-kínálatát.

A BMW AG és az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG ugyanakkor olyan megállapodást kötött, amely az ALPINA márka és a Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG jövőjét egyaránt hosszútávon biztosítja.

Az átalakítás foganatosítása számos halasztott hatályú feltételhez és az illetékes versenykorlátozó hatóságok jóváhagyásához kötődik. A BMW Group és az ALPINA márka között fennálló, jelenleg hatályos együttműködési megállapodás – amelyet 2020 végén további öt évvel meghosszabbítottak – 2025. december 31-én jár le. A felek megállapodtak abban, hogy az egyesülés kapcsán semmiféle pénzügyi részletet nem hoznak nyilvánosságra. A változás a vállalatcsoport részvényeit nem érinti.

A BMW és a Münchenhez közeli Buchloe városában működő, kisszériás modelleket gyártó vállalkozás az elmúlt több mint fél évszázad során rendkívül szoros, maximális bizalomra épülő kapcsolatot alakított ki. Ebben az együttműködésben most új fejezet veszi kezdetét.

„Az autóipar épp egy messzire mutató és a fenntartható mobilitást éltető átalakulás kellős közepén jár. A meglévő üzleti modelleket ezért rendszeresen felül kell vizsgálni. A Buchloe-i vállalkozás immár több mint ötven éve bizonyítja, hogy a részletekre való gondos odafigyelés csúcsminőségű exkluzivitásokként ölt testet. A BMW Group hajtóereje pont ugyanez, a magával ragadó autók iránt érzett szenvedély. Ezért is kezdünk most új fejezetet hosszú ideje tartó partnerségünk égisze alatt. A márkajogok megszerzése lehetővé teszi számunkra, hogy hosszútávon alakítsuk eme hagyományokkal átitatott márka útját. Nagy örömmel köszöntjük az ALPINA márkát a BMW családjában” – mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja.

Az elektromos mobilitás irányába történő folyamatos átalakulás és a világszerte szigorodó iparági szabályozások – különös tekintettel az emissziós normákra, az autókban alkalmazott szoftverek validálására, illetve a vezetést támogató és biztonságtechnikai rendszerekkel szemben támasztott követelményekre – jelentősen nagyobb kockázatot jelentenek a kisszériás modelleket gyártó vállalkozásoknak. Az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG vezetősége mindennek egy olyan stratégiai átszervezéssel megy elébe, amely hosszútávon biztosítja a Buchloe városában működő üzem életképességét.

bmw-alpina



„Idejekorán felismertük az autóipar előtt álló kihívásokat és a megfelelő irányt jelöljük ki az ALPINA és családi vállalkozásunk, a BOVENSIEPEN számára” – fogalmazott Andreas Bovensiepen, az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG társügyvezető igazgatója. „Ezzel az ALPINA és a BOVENSIEPEN számára is új fejezet kezdődik. Mindkét vállalat rendkívül kívánatos, mi azonban tudatosan döntöttünk úgy, hogy az ALPINA márkát nem adjuk át bármelyik gyártónak. A BMW és az ALPINA évtizedek óta együttműködik és megbízik egymásban, így stratégiailag az a helyes döntés, hogy az ALPINA márkát a jövőben a BMW Group irányítsa” – tette hozzá.

Az együttműködés pedig folytatódik – igaz, más formában: a Bovensiepen család tulajdonában lévő vállalat a jelenleg hatályos együttműködési megállapodás keretében, 2025 végéig továbbra is a BMW ALPINA járművek fejlesztésére, gyártására és értékesítésére fordítja mérnöki szakértelmét. Az ALPINA csapata így az alap BMW modelleket átfogó módosításokkal látja el – beleértve az erőforrást, a váltót, a futóművet, az aerodinamikát és az utastér felszereltségét. A BMW ALPINA modelleket a BMW gyártósorain szerelik elő, az exkluzív autók végső összeszerelését pedig a Buchloe-i üzem végzi – az egyedi ügyféligényeknek megfelelő utasteret is beleértve.

A jelenlegi és leendő BMW ALPINA modellek szervizelését, illetve alkatrész- és kiegészítő-ellátását hosszútávon a Buchloe-i létesítmény biztosítja. A jelenlegi ügyfélszolgálati együttműködésben nem lesz változás. A két vállalat közötti stratégiai együttműködés részeként továbbfejlesztik Buchloe-ban a BMW jelenleg is működő fejlesztésszolgáltatási üzletágát. Az együttműködés a családi vállalkozás részét képező borászatra nem terjed ki.

„A BMW és az ALPINA tökéletes párosítás! Az ALPINA márka az elmúlt ötven évben a BMW mellett fejlődött, így minden adott ahhoz, hogy az autórajongók szívét világszerte megdobogtassa. A BMW ALPINA modellek a kulturált sportosság, a luxus és az exkluzivitás tökéletes harmóniáját testesítik meg. Nagy örömünkre szolgál, hogy sikerült megszereznünk az ALPINA márkajogait és új vérpezsdítő modellekkel bővíthetjük portfóliónkat” – nyilatkozta Jens Thiemer, a BMW márkaigazgatója.

2021 volt az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG történetének legsikeresebb éve. A családi vállalkozás erre az erős alapra építkezve alakítja át stratégiai központját, hogy minden tekintetben megfeleljen az egyre szigorodó szabályozásoknak és az iparág technológiai változásainak. Ez hosszútávon biztosítja a Buchloe városában működő üzem életképességét.

„Tovább folytatjuk édesapánk életművét és befektetünk a szintén jól csengő BOVENSIEPEN névbe. Szakértelmünkre és magas minőségi szabványainkra támaszkodva a jövőben újabb magával ragadó megoldásokat fogunk piacra dobni” – mondta Florian Bovensiepen, az ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG társügyvezető igazgatója. „Kreatív, rendkívül tehetséges és lojális munkatársaink nélkül az ALPINA nem vált volna világszerte ismert sikertörténetté. Vállalatunk, csapatunk és családjaink erejére támaszkodunk, hogy mindig a megfelelő lépést tegyük meg. Ugyanakkor tudjuk, hogy a BMW Group oldalán megkötött megállapodással felelősen támogatjuk munkatársainkat és mindent megteszünk annak érdekében, hogy enyhítsük az átalakításból eredő lehetséges hatásokat” – tette hozzá.

Az ALPINA márkajogainak átadása és a jelenleg hatályos együttműködési megállapodás 2025-ös lezárása a Buchloe-i üzem munkahelyeire is hatással lesz. Az elkövetkező években a BMW minden támogatást megad az ALPINA márka munkatársainak átszervezéséhez és annak érdekében, hogy azoknak a munkatársaknak, akik nem tudnak tovább dolgozni a Buchloe-i üzemben, 2025-ig házon belül, vagy beszállító és fejlesztési partnereinél új állást kínáljon.

A Buchloe városában működő német autógyártó vállalatot hivatalosan 1965. január 1-jén alapították ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG néven. Az ALPINA az 1960-as évektől kezdve a BMW tuning- és motorsport-területén tevékenykedett, mígnem 1978-ban a BMW AG modelljeinek műszaki alapjaira épülő autókat kezdett gyártani. A mintegy 300 embert foglalkoztató vállalat 1983 óta hivatalos autógyártóként van bejegyezve Németországban. Az ALPINA Buchloe-i üzemében 2021-ben mintegy 2 000 darab autó látott napvilágot. Németország és Európa mellett a vállalat legfontosabb piaca Japán, az Egyesült Államok és a Közel-Kelet. A családi vállalkozás második fő üzletága az ALPINA borászat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: