A személygépkocsi-eladásokban világszerte, így Nagy-Britanniában is kulcsszerepet játszanak a céges ügyfelek. Ők rendszerint flottakezelő szolgáltatóktól lízingelik a járműveket, amelyeket két-három év használat után újracserélnek. A leadott gépkocsik jellemzően magas futásteljesítménnyel, de az átlagosnál fegyelmezettebben karbantartva, jó állapotban kerülnek a használtpiacra.
Ehhez a gyakorlathoz látszik igazodni a Toyota azon új kezdeményezése, amely egy eddig ismeretlen fogalmat: az új használtautót honosítaná meg a piacon. Az elképzelés lényege, hogy két-háromévente visszahívják az autókat azok gyártási helyére – jelen esetben a közép-angliai Burnaston városában működő Toyota Motor Manufacturing UK üzemébe –, és teljes körűen felújítják azokat.
Ez egyfelől nem igényel nagy beavatkozást, hiszen az eredeti gyári fődarabok élettartama jóval hosszabb ennél. Másrészről viszont érdemi minőségjavulást hozhat az elkopott alkatrészek, kárpitok, szerelvények cseréje – egy ilyen fiatalító kúra után lényegében új állapotú autóként kerülhetnek vissza a forgalomba a Toyoták.
Az elképzelés pontos részleteit még nem közölte a Toyota, a brit sajtó azonban tudni véli, hogy a gyár az autók tíz éves koráig (azaz legalább kettő, de legfeljebb három alkalommal) tervezi elvégezni ezt a frissítő beavatkozást, ezt követően pedig egy utolsó látogatás alkalmával darabjaira szednék, és a megfelelő technológiát alkalmazva újrahasznosítanák az életciklusa végére ért járművet.
A terv minden piaci résztvevő szempontjából előnyösnek tűnik. Gyakorlatilag a járművek teljes életciklusának legvégéig kitolja az új autókra jellemző minőséget és megbízhatóságot, így a használtautók vásárlói korábban elképzelhetetlen értéket kapnak a pénzükért. Az átlagosnál is jobban karbantartott autók környezetvédelmi szempontból is jobban teljesítenek, azaz hozzájárulnak az utakon futó járművek átlagos károsanyag-kibocsátásának a mérsékléséhez.
Ehhez kapcsolódóan az is említésre érdemes, hogy a tíz éves autók forgalomból történő, önkéntes kivonásával a Toyota elejét veszi a járműpark elöregedésének. Harmadrészt, és ez sem mellékes, folyamatos kapcsolatot tesz lehetővé a gyártó képviselői és az ügyfelek között, ami részletesebb visszajelzést és megbízható minőségű karbantartást jelent.
Aligha véletlen, hogy a programot a Toyota első tisztán elektromos típusának a bevezetését megelőzően dolgozták ki: noha a bZ4x akkumulátorára minden versenytársnál kedvezőbb kapacitás-garanciát vállal a Toyota (az eredeti érték 90%-a tíz év elteltével), a rendszeres karbantartással, frissítéssel, esetleges cellacserékkel akár ennél is jobb állapotban tartható az akkumulátor. Ami pedig ennél is fontosabb: egy ilyen kezdeményezés azokban is bizalmat ébreszthet a villanyautók iránt, akik tapasztalat híján fenntartásokkal fogadják a vadonatúj technológiát.
A program pontos részleteit egyelőre nem ismertette a Toyota, ahogy arról sincsenek információk, hogy Nagy-Britannián kívül mely piacokon, és mikor készülnek bevezetni azt.