Fél éven belül kétszer is új világrekordot állított fel a Toyota Mirai második generációs hidrogén üzemanyagcellás szedán. Miután a típus egy példánya május végén Franciaország közútjain 1003 kilométert tett meg hidrogéntartályainak egyszeri feltöltésével, augusztus végén ismét útnak indult az autó, ezúttal Dél-Kaliforniában, hogy aztán csak 1360 kilométerrel később álljon ki tankolni. Ez utóbbi hatótávolsági rekordkísérletet a Guinness Rekordok Könyvének munkatársai is dokumentálták, majd október elején hivatalosan is bejelentették, hogy a Toyota Mirai minden más hidrogén üzemanyagcellás személyautónál nagyobb távolságot tett meg egyetlen feltöltéssel.
Mindkét rekordot teljesen szériaállapotú autókkal érték el, különlegesnek csak a sofőrök felkészültsége volt mondható, ám arra fokozottan ügyeltek, hogy a normál forgalomban elfogadható vezetési technikákat alkalmazzanak. Ezekhez semmi másra nincs szükség, mint józan észre és némi önfegyelemre: a frissen közzétett Guinness Világrekord megvalósításában közreműködő pilóták, Wayne Gerdes és Bob Winger a heves gyorsítás, illetve lassítás elkerülését, a viszonylag alacsony menetsebesség megválasztását, valamint az energiaigényes fogyasztók (pl. klímaberendezés) használatának mellőzését javasolják.
A Toyota Mirai ebben egyébként segíteni is tud vezetőjének: kapcsolható ÖKO üzemmódja többek között a légkondicionáló optimalizált működtetésével csökkenti az energiafogyasztást, míg a Predictive Efficient Drive funkció képes megtanulni a gyakran bejárt útvonalakat, és az adottságok ismeretében úgy tölti fel, illetve süti ki akkumulátorát, hogy a hidrogén üzemanyagcellának a lehető legkevesebb munkát kelljen végezni a szakaszon. Szintén nem mindegy, hogy milyen időjárási körülmények között autózunk: a kaliforniai rekorddöntés idején ideális tartományban, 18-28°C között mozgott a hőmérséklet. Emellett természetesen fontos a megfelelő műszaki állapot fenntartása: a rendszeres karbantartás, a helyes kerékösszetartás, illetve abroncsnyomás beállítása, valamint a jármű össztömegét növelő ballaszt (pl. felesleges csomagok) eltávolítása.
Átlagos sofőröktől, akik párás téli vagy forró nyári napon ülnek autóba, és nem érnek rá megfontoltan haladni, mert iskolába, munkahelyre kell sietniük, persze nem várható el ez a fajta tudatos közlekedés. A Toyota Mirai azonban átlagos használat mellett is világelső hatótávolságot kínál: az optimálisan kialakított és elhelyezett üzemanyag-tartályokba tölthető, összesen 5,6 kilogrammnyi hidrogén akár 650 kilométerre is elegendő. A kiürült tartályok aztán mindössze 5 perc alatt újratölthetők a 700 bar üzemi nyomással működő, szabványos töltőállomásokon. Noha ezekből a töltőállomásokból ma még kevés áll a nagyközönség rendelkezésére ahhoz, hogy széles körben elterjedhessenek a hidrogén üzemanyagcellás járművek, a fejlődés letagadhatatlan: a kaliforniai rekordkísérlet során – amely egyébként két nap alatt zajlott – összesen tizenkét hidrogéntöltő állomás mellett haladt el a Toyota Mirai.
A hidrogén üzemanyagcellás technológia a fedélzeten tárolt hidrogén és a légköri oxigén kölcsönhatásából állítja elő a jármű villanymotorjának meghajtására szolgáló elektromos energiát. A folyamat egyetlen mellékterméke a víz, így fenntartható forrásból származó hidrogén felhasználásával minden más alternatív hajtási módozatnál tisztábban közlekedhetünk. A Toyota Mirai Guinness Rekord-kísérlete során megtett távolságon egy hasonló teljesítményű (182 LE, 300 Nm), de belső égésű motorral szerelt modell akár 295 kilogrammnyi széndioxidot bocsátott volna ki.