A Lamborghini 1971-ben a Genfi Autószalonon mutatta be a Countach LP 500-at, amely azonnal az autóipar globális ikonjává vált. A mára csupán képekről ismert prototípus nem volt hosszú életű, hiszen 1974-ben, egy törésteszt alkalmával beáldozták, egészen pontosan darabokra zúzták, utat engedve az általunk ma ismert és szeretett Countach gyártási folyamatának.
A már elfeledett példányt most újra életre keltette a Lamborghini speciális restauráló csapata, a Polo Storico, együttműködve tehetős ügyfelükkel, egy olyan autógyűjtővel, aki már 2017-ben felvetette a gyártónak az újjáépítés ötletét. Az LP 500 végül 25 000 munkaóra – közel három év – alatt épült fel, egyszeri példányát pedig a Concorso d’Eleganza Villa d’Este eseményen, a koncepcióautók között mutatták be. A bemutató egyben jubileum is, ugyanis a Countach idén ünnepli az 50. évfordulóját, s ez kiváló apropója a „sosevolt” autó, és a szintén közelmúltban elkészült, modernizált Countach verzió, az LPI 800-4 demonstrálásának.
A restaurálás nem véletlenül tartott ennyi ideig, ötven évvel ezelőttről ugyanis túl sok használható alkatrész és elem nem maradt fenn. A csapatnak gyakorlatilag a semmiből kellett újjáépítenie az autót a korabeli tervek, fényképek, dokumentumok, jelentések, rajzok és felidézett emlékek alapján. Igyekeztek óriási figyelmet fordítani a részletekre, hogy a lehető legpontosabban alkothassák meg a régi-új LP 500-ast. A csapat a jellegzetes sárga színt – ami a Giallo Fly Speciale névre hallgat – az archívumban megtalált leírás alapján keverte ki, futófelületi mintázatát pedig korhűen alakították hozzá. Olyannyira igyekeztek az eredeti prototípus pontos lemásolásával, hogy még a Cinturato CN12 gumiabroncsok replikáját is elkészíttették a Pirellivel.
A váz méretének meghatározásához az eredeti modell 3D-s szkennelésére volt szükség, de több ezer órába került pusztán a Countach vonásainak visszaidézése is. Amikor csak lehetett, a csapat az eredeti alkatrészeket használta, ám ha nem találták meg, amire szükségük volt, a semmiből alkották újra őket.
Bár a gyártó a modell restaurálási folyamatának árjegyzékét nem tette közzé, joggal gondolhatjuk, hogy az összeg felülmúlja a közelmúltban bemutatott Countach LPI 800-4 hibridét. Ám egy vadonatúj Countach mindig megéri a pénzét!