Amikor néhány hete megismertük Natasha Adams-et, aki egy korai Lexus LS400-ast alakított át emelt hasmagasságú terepjáróvá, azt gondoltuk, idén már nem érhetnek meglepetések. Nem számoltunk azonban az oroszok leleményességével: Szentpéterváron ugyanis megépítették a tökéletes luxus-offroadert.
Ma már persze nem megy szenzációszámba egy Bentley terepjáró, hiszen akár újonnan is vásárolhatunk ilyet, a Safirovszkij-sugárúton működő Jagger Garage mechanika-mágusai azonban egy korai (1999) Bentley Arnage szedánt alakítottak át dagonyázó művésszé. Az Arnage a VW-éra előtti utolsó Bentley-modell, és mint ilyen, sokak szemében az utolsó valódi, klasszikus Bentley, annak minden előnyével és hátrányával együtt.
Az orosz építők megtartották az előbbieket – a rengeteg sötét krómot, az impozáns formavilágot, a fényűző, pazarlóan tágas belső teret –, és megszabadultak az utóbbiaktól. Ez viszont azt jelentette, hogy vadonatúj hajtásláncot, futóművet és elektronikát kellett társítani az eredeti karosszériával és beltérrel.
Az alapokat egy Nissan Patrol alváza adta, amely majdnem megfelelő méretű volt – a különbséget a kerékívek átszabásával korrigálta az alkotó. A futómű (lengéscsillapítók, rugók, lengőkarok és fékek) ugyaninnen származik, amikor azonban a hajtásláncra került a sor, nem ismertek kompromisszumot: a Lexus LS430-ból ismerős, legendás 3UZ-FE V8-as szívómotort és annak eredeti sebességváltóját egy Toyota Land Cruiserből származó kardántengellyel és a Toyota Surf (más néven 4Runner) alvázas szabadidőjármű terepváltójával társították.
Ezzel a kombinációval a világ végére is eljut az Arnage, időben és térben egyaránt. Az alábbi videóban részletesen is megtekinthető, hogy hardcore terepjáróként hogy válik be ez a furcsa öszvér.
A munka 2020 decemberében ért véget, és el kell ismerni, hogy a koncepció nyers egyszerűsége dacára a végeredmény jobbára harmonikus lett. Az már más kérdés, hogy a konstrukció megér-e nyolcmillió rubelt, azaz 32 millió forintot. Ennyi pénzért ugyanis akár egy vadonatúj Lexus LX luxusterepjárót is vásárolhatnánk Oroszországban: a világszerte forgalmazott 5.7 literes, 367 lóerős V8-as 3UR-FE benzinmotorral (induló ára 7,7 millió rubel) vagy a Toyota Land Cruiser J200-ből átemelt 4.5 literes, 272 lóerős V8-as 1VD-FTV dízelmotorral (induló ára 7,4 millió rubel).
Gyakorlatilag minden érv az utóbbi választás mellett szól, ám ne feledjük, Oroszországról beszélünk, ahol az épített járművek kultusza talán még Japánnál is erősebb. Az autó cikkünk írásakor még eladó, ám kétséges, hogy Magyarországon (vagy a világ bármely más pontján) zökkenőmentesen forgalomba lehetne helyezni. Így számunkra megmarad egzotikus látványosságnak az autóipar nagy, globális játszóterén.
Fotók: Lexus, avito.ru