DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Egyéb

F1-es világbajnok lett a Continental új márkanagykövete

A mobilitás világának két jeles szereplője egyesíti erőit egy új partneri együttműködésben: a Forma-1 2016-os világbajnoka és a fenntarthatóság elkötelezettje, Nico Rosberg lett a Continental gumiabroncsgyártó új nemzetközi márkanagykövete.

"Nico Rosberg és a Continental tökéletesen passzol egymáshoz" - mondta Philipp von Hirschheydt, a Replacement Tires EMEA üzletágának vezetője. „Nico Rosberg hatalmas sikereket ért el az autósportban, a legmagasabb szintű vezetés határán teljesít, és elkötelezett a környezetvédelem iránt. Eközben a Continental - a prémium gumiabroncsok vezető fejlesztőjeként és gyártójaként - a maximális biztonság és a legjobb teljesítmény érdekében minden vezetési helyzetben mérvadónak számít. Emellett azonban kiemelten szigorú fenntarthatósági stratégiát folytatunk. A környezettel kompatibilis technológiai megoldások úttörő fejlesztése mellett rendkívül szigorú célokat tűztünk ki magunknak, a szén-dioxid-semleges és fenntartható üzleti gyakorlatok területén a teljes értékláncban.” Nico Rosberg így nyilatkozott: „Nagyon büszke vagyok arra, hogy olyan partnerekkel dolgozhatok, akik a fenntarthatóságot, a technológiát és a biztonságot helyezik tevékenységük középpontjába. Csakúgy, mint én, a Continental is erősen elkötelezett a fenntartható mobilitás előmozdítása mellett. A gumiabroncs-ágazat fejlesztése és innovációja pedig elengedhetetlen ehhez. Ezekben a közös értékekben látom együttműködésünk alapját, és nagyon várom a közös munkát.”

Continental_PP_Nico_Rosberg



Egy tökéletes példa arra, hogy a két partner milyen jól kijön egymással: idén április első hétvégéjén Szaúd-Arábia sivatagjában, az új Extreme versenysorozat induló eseményén a Rosberg Xtreme Racing csapata győzedelmeskedett - a Continental által szállított gumiabroncsokon, aki az Extreme E egyik fő szponzora. Ez az off-road versenysorozat a világ különösen távoli helyszínein zajlik, speciálisan kifejlesztett elektromos autókkal. A fenntarthatóságra összpontosítva az Extreme E-t kifejezetten úgy tervezték, hogy felhívja a figyelmet az éghajlatváltozás következményeire és segítsen leküzdeni azokat azáltal, hogy támogatja a lokális klímavédelmi projekteket. Nico Rosberg és újonnan indított versenycsapata, a Rosberg X Racing, valamint a Continental, mint a sorozat egyik kiemelt szponzora és a csapatok által használt terepabroncsok fejlesztője, mind azok közé tartoznak, akik lehetővé teszik az Extreme E megvalósítását.

Nico Rosberg: világbajnok, fenntarthatósági vállalkozó - és a Continental partnere

Nico Rosberg a nemzetközi autósport egyik legismertebb alakja. A 35 éves fiatalember a sikeres versenyzői karrier csúcsára jutott, amikor 2016-ban megnyerte a Forma-1-es világbajnoki címet. Ezután visszavonult az aktív versenyzéstől, és azóta figyelmét az éghajlatváltozásra irányította. Többek között a fenntartható mobilitási megoldásokra és a környezetbarát technológiákra való átállást sürgeti. Befektetőként Rosberg fenntartható startupok széles körét támogatja, amelyek innovatív termékeket és szolgáltatásokat fejlesztenek és szállítanak. Elkötelezettségéért számos elismerést kapott, többek között az Európai Kulturális Díjat a környezetvédelemért és a klímavédelemért. Az elmúlt években Rosberg a Davosi Világgazdasági Fórumot is platformként használta fel az alternatív mobilitási megoldások népszerűsítésére. Rosberg részvétele az Extreme E sorozatban is alátámasztja, hogy mennyire komolyan veszi a fenntartható motorsport gondolatát - a Rosberg X Racing csapat alapítójaként és vezérigazgatójaként, amelyet kifejezetten az új versenysorozatra hoztak létre. „Az Extreme E olyan helyszíneken zajlik, ahol a klímaváltozás következményei már jól láthatóak. A sorozat számos különféle nemzetközi és helyi partnerrel fogott össze, hogy lépéseket tegyen a helyzet enyhítése érdekében. Kiemelt platformot biztosítunk ennek a fontos kérdésnek – ugyanakkor fokozzuk a lelkesedést is az elektromos mobilitás és a környezetbarát innovációk iránt” – mondta el Rosberg.

A fenntartható mobilitást elősegítő konkrét intézkedések iránti elkötelezettség egy másik szempont, amely Nico Rosberget és a Continentalt új partnerségükben egyesíti. A Continental a maga részéről jelentős befektetéseket fordít arra a kutatási és fejlesztési munkára, amelynek célja, hogy legkésőbb 2040-ig valamennyi gumiabroncsának gyártása teljesen szén-dioxid-semleges legyen. A vállalat Gumiabroncsa üzletága már most is vezető szerepet tölt be az iparágban az erőforrások hatékony felhasználását tekintve, és a további törekvések is arra irányulnak, hogy 2030-ig további 20 százalékkal csökkentse termelési tevékenységének víz- és energiafelhasználását.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: