Sorozatgyártásból a versenypályára – és viszont: új videójában a BMW M GmbH az új BMW M4 GT3 versenyautó fejlesztési irányelveibe enged betekintést, miközben a tervezők a BMW Motorsport új zászlóshajója és a sorozatgyártásban kínált BMW M4 Competition Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint: 9,9 – 10,2 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint: 10,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás a WLTP mérései szerint: 227 – 233 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás a NEDC tesztkörének mérései szerint: 234 gramm / km) közötti látványos hasonlóságokat is górcső alá veszik. A két modell részleteiről Anne Forschner, a BMW M4 Competition Coupé karosszéria-dizájnere és Michael Scully, a BMW Group Designworks autóipari igazgatója elegyedik izgalmas párbeszédbe.
A videó elején Forschner és Scully a két modell leglátványosabb újításával kezdi a beszélgetést: a BMW hűtőráccsal. „A BMW M modellek mindig is megosztóak voltak, vagyis nem mindenki szimpatizál velük. Nem csupán fizikai, de érzelmi értelemben is hatást gyakorolnak az emberekre” – mondta Anne Forschner. „A hűtőrács megőrizte a sorozatgyártásban kínált modellen is látható formát, belső felületét azonban teljes egészében megnyitottuk, hogy a BMW M4 GT3 minden versenyszituációban elegendő hűtőlevegőt szívhasson magába” – vette át a szót Scully. A BMW M4 GT3 versenyautót – amely már az utolsó fejlesztési évében jár – úgy tervezték meg, hogy 2022-től világszerte aranyéremhez segítse a BMW Motorsport színeiben versenyző csapatokat. „A BMW M4 GT3 első lökhárítójának két szélére plusz kanyarfényeket építettünk be, oda, ahol eredetileg az oldalsó légbevezető nyílások voltak. A kanyarfények bumeráng-alakja a sorozatgyártásban kínált modell első légterelője által vetített természetes árnyékot idézi, a hosszú távú versenyek éjszakai óráiban pedig nagyban elősegíti a láthatóságot nagyobb sebességnél” – tette hozzá.
A versenyautó oldalnézetből is egyértelműen a sorozatgyártásban kínált BMW M4 Competition Coupé-ra emlékeztet, hiszen a jármű-sziluett az első kerékjárati ívtől kezdve, az emelkedő A-oszlopon át, a tetőíven és a hátsó ereszkedésen keresztül egyforma, „folyamatos ívet” alkot.
A tető – amelynek légellenállását a tervezők két hosszirányban metszett ívvel optimalizálták – és a meredeken lejtő hátsó ablak szintén megegyezik mindkét modellen, a BMW M4 GT3 versenyautó esetében ideális légáramlatot juttatva a nagyméretű hátsó légterelő szárnyhoz.
A sorozatgyártásban kínált BMW M4 Competition Coupé és a BMW M4 GT3 versenyautó közötti legnagyobb eltérések talán hátulnézetből fedezhetők fel. „A BMW M4 GT3 hátsó kialakítása néhány ponton ismerős, de egyébként nagyon máshogy fest” – mondta Forschner. „A versenyautó mindkét oldalon 75 milliméterrel szélesebb, a hátsó lámpákat azonban a sorozatgyártásban kínált modellről hoztuk át. A csomagtartó vonalvezetése is hasonló” – fogalmazott Scully.
Anne Forschner ezután kiemelte, hogy a két modell közötti megannyi hasonlóság a sorozatgyártásban kínált BMW M4 Competition Coupé modellt már alapesetben is letaglózó sportossággal ruházza fel, és mint ilyen, a BMW M4 GT3 versenyautó kiváló műszaki alapokra építkezik. „Közútról a versenypályára és versenypályáról a közútra” – foglalta össze egyértelműen a két modell fő fejlesztési irányelveit. Michael Scully ugyancsak dicséretét fejezte ki a sorozatgyártásban kínált modellen dolgozó kollégáinak. „A BMW M4 Competition Coupé kiváló alapot szolgáltat egy versenyautó megépítéséhez. Ikonikus stílusjegyekkel és olyan elemekkel rendelkezik, amelyek a nagy teljesítményt és a hatékonyságot éltetik” – mondta.
A BMW M GmbH néhány héten belül újabb videóval jelentkezik, amelyben Marcus Engelke, a BMW M4 hajtáslánc-technológiáját fejlesztő részleg projektmenedzsere és Ulrich Schulz, a BMW Motorsport műszaki vezetője a sorozatgyártásban kínált BMW M4 Competition Coupé és a BMW M4 GT3 versenyautó közös erőforrásáról folytat párbeszédet. A BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotort már az elejétől kezdve úgy tervezték meg a mérnökök, hogy sportautóba és versenyautóba építve egyaránt az elérhető menetteljesítmény maximumát nyújtsa.