Visszaesést hozott az első negyedév a használt autó piacon: az elemzések alapján januártól március végéig összesen 184.533 használt gépkocsit értékesítettek határon belül, amely 4,2 százalékkal elmarad a 2020-as eredménytől. Márciusban azonban már megfordult a hónapok óta érzékelhető trend, és elindult fölfelé a piac: a harmadik hónap 5 százalékkal több szerződéskötést hozott. A használt autó értékesítések száma áprilisban és májusban is felülmúlhatja a tavalyi számokat, ugyanis 2020-ban a második negyedév számos bizonytalanságot szült, emiatt sokan elhalasztották akkor a vásárlást.
A statisztikák alapján az első három hónapban átírt gépkocsik mindössze 14,6 százaléka volt öt évnél fiatalabb, 75 százalékban még mindig a tíz évnél idősebb modellek domináltak. Legtöbben Budapesten, Pest megyében, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében vettek használt autót.
A hazai vásárlók közül legtöbben alsó-középkategóriájú (29,3 százalékos piaci részesedés) gépkocsit kerestek, de a kisautók (22,4 százalék) és a felső-középkategóriás modellek (15,1 százalék) is népszerűek voltak. Az SUV-modellek feljöttek a negyedik helyre, immáron 11 százalékos szeletet kihasítva a tortából.
A márkák rangsorát három hónap után az Opel vezeti a Volkswagen és a Suzuki előtt, a tíz legnépszerűbb márka között azonban feltűnik a BMW, a Mercedes és az Audi is, amely egyértelműen mutatja a prémium modellek iránti keresletet a piacon.
A népszerűségi listán messze kiemelkedik az Opel Astra és a Suzuki Swift, évek óta megingathatatlan ez a páros az élen; harmadik helyen, három hónap után a Ford Focus áll, szoros versenyben megelőzve a Volkswagen Passatot és a Golfot.
„Kisebb megingásokkal ugyan, de továbbra is óriási az érdeklődés a használt autók iránt Magyarországon, a minimális visszaesés ellenére idén is megközelítheti a nyolcszázezret az átírások száma” – vélekedik Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója. „Az idei év több szempontból is meghatározó a márkánk életében: 2021-ben lesz húsz éves a Das WeltAuto, amelyet azzal ünneplünk, hogy zöld mezős beruházásként megnyitjuk a Porsche Hungaria második, saját használt autós telephelyét a vállalat budaörsi alkatrészraktára mellett.”
Frank György hozzátette, hogy az autógyárak ellátási láncának lassulása pozitív hatással volt a minőségi használt autók piacára, ugyanis az új autókkal szemben a fiatal, keveset futott, ismert előéletű gépkocsik jelentik az alternatívát. Ráadásul ezeket a modellek szinte új autós feltételekkel – sok esetben ÁFA tartalommal, többféle finanszírozási formában, akár egy vagy több éves garanciával – érhetőek el.