A GR Yaris kétségkívül ki is tesz magáért: a vadonatúj, 261 lóerős háromhengeres turbómotor, a GR Four összkerékhajtás, a vagy a különlegesen könnyű, mégis elképesztően merev karosszériaszerkezet, a MacPherson első és kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztéssel ellátott könnyű és erős futómű, a lineáris reakciókat biztosító közvetlen áttételű kormánymű, a nagyteljesítményű fékrendszer, és az egyedi sportülések, sportkormány és sportpedálok mind mind a versenytechnikából ismert megoldások. Az autóból ugyanakkor jelen állás szerint csak korlátozott, 25.000 darabos mennyiséget készít a Toyota, ennek a mennyiségnek pedig az egész világ sportautórajongóit ki kell szolgálnia, ezért sajnos szinte biztosan lesznek olyanok, akiknek nem jut álmaik autójából.
A Yaris WRC homologizációs alapjának fejlesztett Toyota GR Yaris kizárólag a TOYOTA GAZOO Racing Motomachi üzemében Japánban, ahol a Lexus LFA-t is gyártották. Az autó összeszerelése egyedi, szigetes rendszerű, nincs gyártósor, ami az ilyen különleges teljesítményű, kis sorozatszámú autók esetében a válogatott, magasan képzett szakembergárda mellett a nagy pontosságú gyártás záloga, ennek köszönhetően ugyanakkor egy GR Yaris összeszerelése nagyságrendileg tízszer annyi időt vesz igénybe, mint egy hagyományos Yarisé.
A termelés ugyanis egyedi, építőszigetes technológiával folyik, az egyes munkaállomások közötti kapcsolatot nem szállítószalagok teremtik meg, hanem automatikus irányítású önjáró szállítógépek viszik egyik helyről a másikra a lépésről lépésre felépülő autót. Ez a rendkívül rugalmas gyártási mód rengeteg kézi összeszerelési munkával jár, ami elengedhetetlenül fontos az autó kulcsfontosságú részeinek pontos beépítéséhez és összeállításához. Ez a pontosság és minőség a szokásos tömegtermelés módszereivel csak jóval nehezebben lenne elérhető. A tőlük megszokott módon a TOYOTA GAZOO Racing vezetői a vállalat legmagasabb képzettségű munkatársait toborozták össze a gyártáshoz. A GR üzem rendszeresen képzi a Toyota egyéb gyáregységeinek dolgozóit is. A fentieknek köszönhető a 25000 darabos korlátozott darabszám is, amely jelenleg az autóból rendelkezésre áll, és amelynek köszönhetően az autóra sok ország mellett már Magyarországon is várólista alakult ki. Ehhez persze hozzájárul az autó jelenleg a piacon egyedülálló volta ellenére a szaksajtó és a rajongók által is egyöntetűen kedvezőnek ítélt 12 millió forintos induló ára is. A GR Yaris kedvező árában nagy szerepe van annak, hogy a Toyota világszintű elnöke, a maga is mesterpilóta és szenvedélyes autóversenyző Akio Toyoda személyesen is nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy az az autó ne szűk elit játékszere legyen, hanem minél több a vezetés és a motorsportok világa iránt rajongó autós megvásárolhassa magának.
Gazdag alapfelszereltség és két választható csomag
A Toyota GR Yaris gazdag alapfelszereltsége sok egyéb mellett magába foglalja a GR-FOUR összkerékhajtást, a 18 colos könnyűfém keréktárcsákat, a LED világítást, a velúr üléshuzatot, a kétzónás légkondicionálót, az okostelefon integrációra is képes hangrendszert és a 8 colos központi érintőképernyőt. A vevők emellett kétféle kiegészítő felszereltségi csomag közül választhatnak (ezek nem kombinálhatóak. A 850.000 Ft-ért elérhető VIP csomag belső hangulatvilágítást, holttér monitort, head-up kijelzőt, 8 hangszórós JBL prémium hangrendszert, Toyota Touch 2 with GO navigációs rendszert, Hátsó keresztforgalomra figyelmeztető rendszert és első és hátsó parkolásérzékelőket kínál. Az 1.550.000 Ft-ért elérhető Sport csomagban még sportosabb hangolású futómű és kormányzás, motortér-védő alsó burkolat, növelt belső súrlódású Torsen első és hátsó önzáró differenciálmű, sport lengéscsillapítók, egyedi 18 colos kovácsolt könnyűfémfelnik, pirosra festett, a GR logóval ellátott féknyergek és 225/40 R18-as Michelin Pilot Sport 4-es gumiabroncsok kaptak helyet.
A GR Yaris alapfelszereltségéhez 18 colos, 15 küllős könnyűfém keréktárcsák tartoznak, Dunlop SP Sport MAXX050 gumiabroncsokkal. A feketére festett házú, elektromos állítású külső visszapillantók gombnyomásra behajthatók, a kipufogó kettős végű, a hátsó légterelő fekete, az ablakok a B-oszlopoktól hátrafelé sötétítettek. A tető szénszálas, GR jelvény díszíti az alsó hűtőmaszkot, és cápauszony antenna van a tetőn. Az automatikus kapcsolású LED fényszórók távfénye adaptív működésű, és az első ködfények is LED-es szerkezetűek. Az első sportülések huzata Ultrasuede velúr kontrasztos varrással és GR logókkal a háttámlákba integrált fejtámaszokon. A GR felirat a szőnyegeken és a háromküllős, finom bőrrel bevont kormányon is megjelenik. A DAB funkcióval is felszerelt multimédia rendszer középkonzoli érintőképernyője 8 colos, az eCall, az okostelefon integráció (Apple CarPlay és Android Auto), az USB csatlakozó és a hat hangszórós audiorendszer is az alapfelszerelés része, ahogy a kétzónás légkondicionáló, a kulcsnélküli nyitás-zárás, a nyomógombos motorindítás, az automatikusan sötétedő belső visszapillantó, a 60:40 arányban osztottan dönthető hátsó üléstámla és az ablaktörlők esőérzékelős szabályozása is.
Van azért némi remény
A jó hír, hogy van némi esély arra, hogy a Toyota megnöveli valamelyest az eredeti 25.000 darabos gyártási célszámot, néhány hónapja ugyanis Naohiko Sato főmérnök úgy nyilatkozott, hogy miután az autót sorozatgyártott és nem limitált szériás modellnek fejlesztették, amennyiben megfelelő kereslet mutatkozik rá, fontolóra veszik egy további mennyiség legyártását. A jelek szerint a kereslet adott, így a várólistán lévő rajongóknak még nem kell teljesen feladniuk a reményt.