Az osztrák pénzügyi szakértő több, mint egy évtizeddel ezelőtt nagyszerű érzékkel csatlakozott a Formula-1 világához, amikor részesedést vásárolt magának a Williams istállójában, ahol előbb az igazgatóság tagjaként, később a gárda ügyvezető igazgatójaként tevékenykedett, és vetette meg lábát a száguldó cirkuszban. 2013 elején jó időben csatlakozott a Mercedes feltörekvő alakulatához, ahol Norbert Haug utódjaként 30%-os részesedést vásárolt, és átvette a márka összes motorsportos tevékenysége feletti koordinációt. A williamses részesedésének egy részét később eladta, de közben az Aston Martinban is résztulajdonossá vált. 49 évesen nagyjából féltávon jár a dollármilliárdos státusz felé, különböző becslések szerint jelenleg 450-580 millió dollárra rúg a vagyona.
Egyes rosszmájú megjegyzések korábban azt hangoztatták, Wolff csak a pénztárcája gyarapításáért csatlakozott az F1-hez. Bernie Ecclestone néhány éve úgy fogalmazott, „manapság az a probléma, hogy bizonyos emberek egyetlen szándéka a pénzcsinálás. Erre talán tökéletes példa Toto Wolff.” De tévednénk, ha ennyivel letudnánk az osztrák csapatvezető jellemzését, Wolff ugyanis imádja az autósportot. Huszonévesen hasonló álmokat kergetett, mint a legtöbb autóversenyző. Rajthoz állt az osztrák Formula-Ford bajnokságban, 1994-ben kategóriagyőzelmet szerzett a nürburgringi 24 óráson, de versenyzett rali- és GT-autókkal is. Pályafutásának akkor vetett véget, amikor honfitársa, Alex Wurz képességeivel szembesülve arra jutott, kevés lesz a magasabb kategóriákhoz. Ekkor vetette bele magát a pénzügyi szakma világába, ahol már fiatal befektetőként sikeresnek számított. A versenyzés azonban a vérében maradt, még ha az F1 világáért nincs is oda teljesen.
„Alapvetően szeretem a kihívásokat, de az F1-gyel járó csillogás és nyilvánosság egyáltalán nem vonz. Sőt, ennek az ellenkezője: bonyolítja az életemet, mert ott van a kockázat, hogy magával ragad, ami ellen küzdök. Egy napon magam mögött hagyom a sportot, és visszatérek ahhoz, ami előtte is voltam; pénzügyi vállalkozó leszek” – fogalmazott Wolff még 2016-ban. Akármikor is jön el a pillanat, a szakvezető kétségkívül az F1 egyik meghatározó személyiségeként marad meg a köztudatban.