DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Egyéb

Közútról a versenypályára: együtt az új BMW M4 Coupé és az új BMW M4 GT3 prototípusai

A világ leggyorsabb kétkerekű versenysorozata az augusztus 21-23. közötti hétvégén ismét az osztrák Red Bull Ringre érkezett, a MotoGP™ idei hatodik, „BMW M Grand Prix of Styria” nagydíjának előnapján pedig a BMW M GmbH a motorsport és a sorozatgyártás rendkívül erős kapcsolatát gurította ki a versenypályára: az új BMW M4 Coupé és az új BMW M4 GT3 prototípusai most először mutatkoztak együtt.

Világpremier a Red Bull Ringen: az új BMW M4 Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,5 – 10,9 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 239 – 249 gramm / km; előzetes értékek)* és az új BMW M4 GT3 képében a BMW M GmbH egymás mellett mutatta be két legendás ikonjának új nemzedékét, amelyeket a közutak és a versenypályák meghódítására tervezett. A világ leggyorsabb kétkerekű versenysorozataként ismert MotoGP™ pilótái az augusztus 21-23. közötti versenyhétvégén szálltak nyeregbe a „BMW M Grand Prix of Styria” trófeájáért, így a bajor prémiumgyártó mindkét újdonságát a megmérettetés előnapján gurította ki a nagyközönség elé – a szeptemberben esedékes bemutatóig egyelőre csupán álcázó fóliába csomagolva.

 P90396972_highRes_spielberg-aut-19th-a



„Nagy örömömre szolgál, hogy együtt mutathatjuk be az új BMW M4 Coupé és az új BMW M4 GT3 prototípusát. A „BMW M Grand Prix of Styria” nagydíj névadó szponzoraként és a MotoGP™ futamait szervező Dorna Sports hosszú távú partnereként elképzelni sem tudok tökéletesebb helyszínt erre a különleges premierre. A BMW M4 Coupé és a BMW M4 GT3 egyaránt a BMW M GmbH legendás ikonja, amelyek kiválóan példázzák a motorsport és a sorozatgyártás rendkívül erős kapcsolatát. Az már első ránézésre látszik, hogy mérnökeink a két modellt párhuzamosan fejlesztették ki, így ugyanazokkal a génekkel rendelkeznek” – nyilatkozta Markus Flasch, a BMW M GmbH elnöke, aki személyesen teljesítette az új BMW M4 Coupé első körét a Red Bull Ringen.

Ahogyan az új BMW M3 limuzin és a BMW M GmbH összes nagyteljesítményű modellje, úgy az új BMW M4 Coupé is két teljesítményszinttel érkezik meg az utakra: a hatfokozatú manuális váltóval szerelt, 353 kW / 480 lóerő maximális teljesítményre képes változat mellett elérhetővé válik a Competition kivitel is, amelyben a 375 kW / 510 lóerő maximális teljesítményt egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú Steptronic automataváltó továbbítja a kerekek felé.

P90396977_highRes_spielberg-aut-19th-a

Amiben azonban mindegyik BMW M4 modell megegyezik, az a vadonatúj fejlesztésű, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, soros hathengeres benzinmotor, amelyet kifejezetten magas fordulatszám-tartományig kalibráltak a mérnökök, akik a nagyteljesítményű erőforrás karakterisztikáját egyenesen a motorsport élvonalából örökítették át. A zárt versenypályákon tökéletesített technológiát így nem csupán a BMW M GmbH színeiben versenyző privát csapatok kamatoztathatják – akik a világ számos GT versenysorozatában az új BMW M4 GT3 versenyautóval méretik meg magukat –, hiszen a vérpezsdítő innovációnak köszönhetően a közutakra tervezett BMW M4 sportmodellek vezetési élménye is új szintre lép.

Az autós hírek támogatósa az Aquaprofit Zrt.

Aquaprofit_banner_728x90

Philipp Eng, aki megtett néhány kört az osztrák versenypályán az új BMW M4 GT3 prototípussal, úgy érzi, hogy a modell által idő előtt ízelítőt kapott a jövő évből. „Már alig várom, hogy rajtrácsra gurulhassak az új BMW M4 GT3 modellel” – mondta az osztrák pilóta, aki a Német Túraautó Bajnokság (DTM) következő idényében a ZF BMW M4 DTM volánjánál foglalhat helyet. „A BMW M4 GT3 már az első futamon bizonyíthatja, hogy mit tud éles versenykörülmények között. Biztos vagyok benne, hogy minden megvan benne ahhoz, hogy tovább írjuk vele a BMW M modellek régóta íródó sikertörténetét” – tette hozzá.

2022-től – és egyes versenysorozatokban már 2021-től – az új BMW M4 GT3 váltja a BMW M6 GT3 modellt a BMW privát színekben versenyző csapatai számára elérhető portfólió csúcsán. A BMW M6 GT3 2016 óta a BMW M GmbH motorsport-palettájának zászlóshajója, amely már bemutatkozása évében megnyerte a Spa-Francorchamps 24-órás versenyét, két évvel később pedig ugyanitt kettős győzelmet ünnepelt.

Az új BMW M4 Coupé álca nélküli bemutatkozása előtt még hátravan néhány intenzív versenypályás teszt. Miközben a modell hivatalos világpremierjét 2020 szeptemberére tervezi a gyártó, a MotoGP™ pontokért és helyezésekért versenyző pilótái közül egyvalaki személyesen, már néhány nappal az új BMW M4 Coupé Red Bull Ringen történt bemutatkozása után átélheti a BMW M GmbH új ikonjának vezetési élményét. Az augusztus 21-23. között megrendezett „BMW M Grand Prix of Styria” nagydíj győztese, Miguel Oliveira ugyanis az új BMW M4 Coupé egy exkluzív példányával lett gazdagabb.

P90397314_highRes_spielberg-aut-23rd-a

A BMW M divízió

A BMW M divízió (BMW M GmbH) a BMW AG teljes körű leányvállalata. Öt területre kiterjedő termék- és szolgáltatáskínálatával (BMW M modellek, BMW M Performance modellek, BMW Individual, M Sports Opciók és Csomagok, illetve BMW Group Driving Experience), valamint biztonsági, veszélyhelyzet-kezelési és speciális célú járműveivel a BMW M divízió azon ügyfelek különleges igényeinek kielégítésére törekszik, akik sem a teljesítmény, sem az exkluzivitás, sem pedig az egyénre szabhatóság terén nem kötnek kompromisszumot. A BMW M GmbH a bajor prémiumgyártó privát színekben versenyző ügyfeleit is menedzseli. A vállalatot 1972-ben alapították Münchenben, BMW Motorsport GmbH néven. Az M betű azóta világszerte a versenysportban elért sikerek és a közutakra tervezett nagyteljesítményű sportautók szimbólumává vált.

*Az üzemanyag-fogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.

Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.

További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos szén-dioxid-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a https://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: