DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 8. vasárnap
Egyéb

Újonc lett a bajnok, Bereznay bronzérmes

Bár az utolsó futam előtt visszacsúszott a második helyre, David Tonizza végül bebiztosította az F1 Esports 2019-es bajnoki címét: az olasz és a Ferrari első évében bajnok lett. Az Alfa Romeo magyarja az utolsó futam megnyerésével egy helyet javítva újra az év végi dobogón zárt.

December 4-én rendezték a Formula-1-es e-sport bajnokság döntőjét a szokásos helyszínen, a londoni Gfinity Arenában. A bajnokságot David Tonizza (Ferrari) vezette, Frederik Rasmussen (Red Bull) mellett Jarno Opmeer (Renault) és Bereznay Dániel (Alfa Romeo) is harcban voltak matematikailag a három utolsó virtuális pálya, Suzuka, Austin és Interlagos előtt.

A szezon tizedik futamán, Japánban Rasmussen szállított győzelmet Lucas Blakeley (Racing Point) és Patrik Holzmann (Toro Rosso) előtt, míg Tonizza a bokszutcában került forgalomba, így harmadik helyett csak negyedik lett. A Red Bull-os 13 pontra csökkentette a különbséget Tonizzához képest, Opmeer és a pontot nem szerző Bereznay reményei azonban lényegében elszálltak.



Rasmussen újabb győzelmet szerzett az USA-ban, miközben Tonizza csak hatodik lett: a dán négy pont különbséggel átvette a vezetést. Enzo Bonito (McLaren) és a 2017-18-as bajnok, Brendon Leigh (Mercedes) álltak a dobogóra, Bereznay ötödik helyezést szerzett.

Az Alfa Romeo magyar e-versenyzője a szezon 12. futamán, Brazíliában győzelemmel zárt: szezonjának harmadik sikere volt, ráadásul Opmeert megelőzve harmadikként fejezte be az összetettet, tavalyi második pozíciója után ismét a szezon végi dobogón végzett. Tonizza második helyezése a futamon – úgy, hogy Rasmussen csupán tizedik lett – elegendő volt a bajnoki cím bebiztosításához első szezonjának végén.

Tonizza, Rasmussen, Bereznay, Opmeer és Leigh ötöse zárt az élen az egyéni bajnokságban – a második, majd a negyedik helyezett után is nagy szakadék következett –, az csapatpontversenyt viszont tekintélyes előnnyel a Red Bull nyerte az FDA Hublot (a Ferrari menetközben nevet váltott) és Alfa Romeo előtt. A szezon főszereplői az eddigi legmagasabb, félmillió dolláros összdíjazásból részülnek.

A teljes forduló három futammal:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: