Az új generációs GR Supra eddigi legextrémebb változatának ígérkezik az a koncepciómodell, amelyről november 5-én, Las Vegasban rántja le a leplet a Toyota. Egyelőre nem sok mindent lehet tudni róla, de elődje, az 1994-es Toyota Supra TRD 3000GT alapján jó eséllyel körvonalazható az újdonság.
A Toyota Racing Development (TRD) az 1994-es Tokiói Autószalonra készítette el a negyedik generációs Supra (A80) szélsőségesen sportos átiratát. A karosszériát 50 milliméterrel kiszélesítették, ami teljesen átrajzolta az autó arányait és karakterét. Az eleve harcias kiállású kupé új légbeömlőket, szélesebb küszöböket és hatalmas hátsó szárnyat kapott, igazán egyedivé azonban a motorházfedélbe vágott légcserélő nyílások tették. A vad aerodinamikai csomagot élesben is kipróbálta a Toyota, a Japán GT bajnokságban versenyző Suprára felszerelt elemek látványosan gyorsabbá tették a versenyautót. Nem véletlenül: a Toyota komoly erőforrásokat mozgósított a fejlesztés során, többek között szélcsatornában optimalizálták a készlet jellemzőit.
A Toyota Supra TRD 3000GT komplett autóként soha nem került gyártásba, az egyes idomokat azonban bárki megrendelhette. A negyedik generációs Supra népszerűségére jellemző, hogy a csomag elemei a mai napig szerepelnek a TRD kínálatában. A teljes készlet értelemszerűen egy vagyonba került, ezért sokan csak egy-egy elemet szereltek fel autójukra. Különösen keresett volt a kivágott motorházfedél, annak ellenére, hogy tekintélyes összeget, 210 ezer jent (körülbelül 550 ezer forint) kértek el érte. Időnként fel-felbukkan a piacon egy komplett TRD 3000GT átépítés, amelyek igazi csemegének és rendkívül drágának számítanak a japán youngtimer piacon.
A TRD csomaghoz nem tartozott motortuning, noha a kipufogórendszer módosításával tüzesebbé vált az autó, amire még egy púpozott lapáttal rátett a futómű-kitt. A későbbiekben független tunerek komoly motorátépítéseket is társítottak a 3000GT optikájához, ám ez már nem egyezett a TRD eredeti koncepciójával, amely sokkal inkább az optimalizálásról, mint a végletek kutatásáról szólt.
A Toyota csupán pár sejtelmes képet közölt a 2019 novemberében bemutatkozó GR Supra 3000GT Conceptről. Ezek az eredetihez hasonló módosításokat mutatnak, a hatalmas szárnytól kezdve a szélesítésen át az ikonikus, áttört motorházfedélig. Meg nem erősített hírek szerint ezek az elemek gyári tuningcsomag formájában kerülnek majd forgalomba az észak-amerikai piacon, ugyanúgy, mint annak idején a TRD 300GT.
Ha valóban így lesz, ezzel kettőre nő a Suprához rendelhető, hivatalos optikai készletek száma, hiszen az idén februárban leleplezett Toyota Supra TRD Performance Line Concepten bemutatott futómű-ültetőkészlet és szénszálas karosszériaidomok idő közben piacra kerültek Japánban. Ha így lesz, Európa is kezdhet készülődni: annak fényében, hogy milyen fontos szerepet játszik az óvilág a Toyota motorsport-tevékenységeiben (a Gazoo Racing WRC ralicsapata Finnországban fejleszt, a WEC stáb központja pedig Kölnben található), az itt kapható GR Suprák is megérdemelnek egy látványos aerodinamikai optimalizálást.