A hercegségbeli helyszín a mezőny hatodik futamának adott otthont és a Daniel_Hun, mint listavezető érkezett már ide, mindösszesen egy ponttal Előd előtt. A monacói pályán elképesztően nehéz végigmenni hiba nélkül, ez ugyanúgy igaz a szimulátor világára is, mint a valós Formula 1-re, egy kanyarbejáraton bevitt plussz két-három km/h egyből végzetes lehet és ember legyen a talpán, aki hibátlanul teljesít ezen a pályán egy egész versenytávot.
Pláne, hogy hazánk legnépszerűbb szimulátor ligája nem engedélyezi a segédvonal-használatot a játékosoknak, ami mindig egy támaszt, egy segítséget nyújt a helyes féktáv megtalálásához. Itt a pilótáknak maguknak kell megtalálni a helyes féktávot, az üzemanyagszint és a gumik állapotának megfelelően, nem beszélve a pálya állapotáról, vagy az esetleges időjárási körülményekről. Monaco különlegessége pedig az, hogy aki ezekhez nem 100%-os pontossággal alkalmazkodik, hanem csak 98%-ig, az a falban találja magát.
Az időmérőn a bajnoki címvédő Achia tudta megszerezni az első rajthelyet, mögüle Somkipex és Antalics_Hun indulhatott. A két listavezető, Daniel_Hun és Előd a tizenegyedik és a 10tizedik helyről rajtolhatott, Dani volt az első olyan versenyző a mezőnyben, aki szabadon választhatott gumit, aminek mint utólag kiderült, nagy jelentősége volt a futamon. Kiemelendő teljesítmény volt Dromedahl hatodik és az újonc Heyman nyolcadik rajthelye.
A futamon Achia hírtelen nagy előnyre tudott szert tenni és magabiztosan vezetett az élen, míg mögötte Antalics hiába rajtolta le Somkit és haladt a második helyen, nem sokkal azután hibázott, összetörte az autót és ezzel a reményeit, hogy pontokat hozzon Danin és Elődön.
Amikor a sok lágy keveréken rajtoló versenyző kiállt Dani elől, akkor a közepeseken rákapcsolva ki tudott autózni egy kiállásnyi előnyt a harmadik helyezetthez képest és a kiállások után is maradt az első helyen autózó Achia mögött, ebben segítséget nyújtott neki Petilos, aki a kicsit kopottas közepes keverékeken, feltartotta a friss gumikra váltó versenyzőket, ezzel még jobban segítve Dani taktikáját.
Achia ekkor közel harminc másodperc előnnyel autózott az élen, amikor jött egy váratlan hiba tőle, enyhén törte a szárnyát és Dani elkezdett rá óriási léptekkel közeledni. Achia és a Williams csapata addig-addig gondolkodtak a kiállás lehetőségén, hogy amikorra már meglépték azt, akkor már fej-fej mellett tért vissza a pályára és elveszítette vezető helyét a versenyen.
Ugyan a friss lágy gumiknak köszönhetően bemutatott egy klasszis előzést Dani ellen, de kényetelen volt tovább nyomni neki, mert összesen kilenc másodperc büntetése volt, amiket a sikán enyhén lecsípése miatt szedett össze a versenybíráktól.
Daninak ezt jelezte a versenymérnöke, Dovmike, és csak egy feladata volt: tartani a tempót Achival és bezsebelni a győzelmet. Három körig tartott a ping-pong kettejük között köridők tekintetében, amikor egy újabb hiba megpecsételte Achia sorsát, elbukta a győzelmet és végül a dobogót is.
Így a dobogón Daniel_Hun, Hun_Safee és Előd végzett. Extra teljesítményt nyújtott még Petilos, aki a hatodik helyen ért célba.
Ezzel a tabellán Dani nyolc ponttal vezet már Előd előtt, mögöttük pedig kis távolságra Szijjgames, Shevcsenko, Xray és Antalics található egymás nyakán, az egyre jobb formában versenyző egyszeres magyar bajnok Hun_Safee pedig egyre jobban lopja a távolságot hozzájuk képest.
A következő futamon nem kerülnek sokkal messzebb a falaktól a versenyzők, hiszen Kanada következik.
Tekintsétek meg a monacói futam egy rövid összefoglalóját:
Az élő futamokat itt lehet megtalálni minden héten csütörtök 21:30-as kezdéssel:
https://www.youtube.com/channel/UCY3bd7kNJS9a3f30JolRTIg
További videók, infók, nyilatkozatok, plakátok, statisztikák, tabellák és még sorolhatnánk, pedig itt: https://www.facebook.com/f1hungaryliga/