Tavaly minden idők legtöbb használt autóját írták át hazánkban, összesen 765.782 tulajdonosváltást regisztráltak a hatóságok, s az import során is rekord született: 158.790 négykerekűt vásároltak a magyarok határon túlról. Ez utóbbi terület 2018 második félévében megtorpanni látszott, de a legfrissebb statisztikák alapján minimálisan ugyan, de 2019 első negyedévében tovább nőtt a behozott kocsik száma, amely 3,5 százalékkal volt magasabb a tavalyi év hasonló időszakához képest. Január elejétől március végéig így 39.336 – 61 százalékban 10 évnél idősebb – négykerekűt vásároltak külföldről a magyarok. Az öt évnél fiatalabb járművek aránya mindössze 18 százalék volt, viszont jócskán érkeztek 20 év fölöttiek is: közel 800 autó töltötte be ezt a kort az importot megelőzően.
A hazai vevők az alsó-középkategória modelljeit keresték leginkább (10.405 autó) a külföldi kínálatban, de a felső-középkategória (6.929 autó) és a MPV-k (Multi Purpose Vehicle), azaz az egyterűek (6.667 autó) kategóriája is népszerűnek bizonyult; egyúttal 270 luxusautó is érkezett hazánkba.
A márkák sorrendjét negyedév után a Volkswagen (4.496 autó) vezeti az Opel (4.061 autó) és a Ford (3.696 autó) előtt, a prémium autók közül az Audi negyedik (2.495 autó), a Mercedes hatodik (2.358 autó), a BMW hetedik (2.343 autó) az összesítésben. De jött például 31 Tesla, négy Bentley, három Ferrari és két Lamborghini is Magyarországra.
A típusonkénti sorrendet tekintve Ford Focusból importáltak legtöbbet (1.319 autó), melyet az Opel Astra (1.313 autó), a Volkswagen Passat (1.280 autó) és a Golf (1.204 autó) követett
A legtöbb import autó Budapestre (6.409 autó) és Pest megyébe (6.316 autó) érkezett, de jelentős volt a kereslet Bács-Kiskun megyéből (2.466 autó), Győr-Moson-Sopron megyéből (2.413 autó) és Borsod-Abaúj-Zemplén megyéből (1.886 autó) is a külföldi gépkocsik iránt. A legkevesebben Nógrád megyében (671 autó) döntöttek külföldi négykerekű mellett.
„Az autóimport kapcsán sokszor szembesülünk azzal, hogy a vásárlók jellemzően ismeretlen előéletű gépkocsit vásárolnak, óriási kockázatot vállalva ezáltal – vélekedett Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója. – A szerződéskötést vagy az autó átvételét követően jön azonban számukra a felismerés, hogy milyen minőségű autóra költöttek el százezreket, rosszabb esetben milliókat, de akkor már késő, mert a külföldi vevőkön vagy a közvetítőkön kis százalékban kérhető számon például egy lekövethetetlen biankószerződésnek köszönhetően. Mi arra biztatunk mindenkit, hogy a hazai kínálatból válasszanak, és lehetőség szerint olyan kereskedőtől, amely garanciát is biztosít a használt autókra.”