A világ változik, az autók nőnek, kategóriát lépnek, de a motorok sem maradnak ki a fejlődésből. Az előbbi megállapítás alátámasztására kiváló példa az X3-as, amely jelenlegi generációja hosszban és szélességben már túllépett az első X5-ön...
A méretváltás eredménye, hogy a csomagtartó 550 literes, az elfektetett ülésekkel pedig 1600 literesre bővíthető. Ez a tér a felhasználók többségének bőségesen elegendő. Az X3 az említett paraméterekkel remek utazóautóvá vált, amihez passzol a motor is.
Mivel 2018-at írunk, a 30i jelzés után felesleges sorhatost keresni, dízel karakterűre hangolt, kétliteres, négyhengeres turbómotor lapul az orrban. A BMW-nél és sok más márkánál bevált nyolcsebességes ZF automatát is a gyorsan felváltós, azaz a nyugis dízel hangulatra hangolták. Eredménye a munkának, hogy az 1790 kilós, 4x4 hajtású autóval 9-10 literrel el lehet járni. Ha szükséges, tud sietni, erről a 6,8 másodperces százas sprint tanúskodik.
Ezekkel a jellemzőkkel el lehet csábítani a gázolaj-üzemtől beijedt vevőket, bár bonyolultságban kezdi felvenni velük a versenyt a kétliteres: az új WLTP szabvány teljesítéséhez szükséges a koromszűrő és a kettős tömegű lendkerék is előfordul.
Az utastér hozza a bajor autók belsejének megszokott világát, az építőelemek ismerősek más típusokból. A kétszínű kárpitozás jól mutat, a halvány bézs belső viszont gondos gazdát igényel, a napfénytető a hátsó fejtérből csíp le pár centit, ezt sajnálhatják az átlagtól magasabbak.
Az i-Drive még mindig a műfaj legjobbja, a megszokott „bútorzatot” feldobja az ajtókba nyomott X betű, amely hátul mindig látható, elöl pedig az ajtó nyitásakor tűnik elő.
Hossz/szél./mag.: 4716/1897/1676 mm
Motor: 1998 cm3, 252 LE/5200-6500, 350 Nm/1450-4800
Gyorsulás (0-100 km/h): 6,8 s
Ár: 24 166 000 Ft (Alapár: 15 715 000 Ft)
Tesztautó: BMW Magyarország