Ez a több márkát érintő gyártás elősegíti a wolfsburgi gyártási kapacitás jobb kihasználását. A Tarraco wolfsburgi gyártása része a vállalat és a szakszervezeti tanács között 2016 végén megkötött, a „Jövő paktuma” nevű megállapodásnak. A megállapodás jövőbe mutató menetrendet jelent a Volkswagen márka gazdasági képességének javítására, és a vállalatot a jövő szempontjából is szilárd alapokra helyezi.
A SEAT kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke, Dr. Matthias Rabe ezzel kapcsolatban elmondta, hogy „a Tarraco-t a SEAT teljes egészében Spanyolországban tervezte és fejlesztette. A wolfsburgi gyár lelkes csapatával együtt a gépkocsit felkészítették a sorozatgyártásra, mely nagyon rövid idő alatt valósult meg, és tovább erősíti a SEAT és a Volkswagen között már meglévő szoros kapcsolatokat."
A SEAT gyártásért és logisztikáért felelős alelnöke, Dr. Christian Vollmer megjegyezte, hogy „a SEAT Tarraco a Volkswagen-csoport márkái közötti együttműködés jó példája, és elősegíti, hogy közöttük szervezeti szinergia alakuljon ki. Ez az új szabadidő autó képessé tesz bennünket arra, hogy egy új szegmensbe lépjünk, növeljük értékesítéseinket, megerősítsük márkánk imázsát és növelhessük haszontermelő képességünket.”
A Volkswagen Márka gyártásért felelős igazgatótanácsi tagja, Dr. Andreas Tostmann kijelentette: „ A teljes Volkswagen-csoportot átfogó gyártási hálózat az egyik legjobb eszköz a hatékonyság növelésére. A SEAT Tarraco jó példája annak, ahogyan majd az egész Volkswagen-csoportra kiterjedő gyártási hálózaton belül egy időben több üzem fog gépkocsit gyártani a Csoport több márkája számára.”
Ez az ötödik alkalom, hogy a Volkswagen a Csoport egy másik márkája számára gyárt gépkocsit Wolfsburgban. Az Arosa volt az első SEAT, mely a wolfsburgi gyártósorról gördült le 1996 vége és 1988 között. E mellett a wolfsburgi üzem gyártotta az Audi 50-est 1974 és 1978 között, az Audi 80-ast 1994 és 1998 között, illetve az Audi 100-ast 1993-tól 1997-ig. Az Audi 50-es nagyrészt azonos volt a Volkswagen Polo-val, amit Wolfsburgban szereltek össze 1975-től, és most a spanyolországi pamplonai üzemben gyártanak. Az Audi 50 és a Polo voltak az első német kisautók, amelyek keresztben elhelyezett motorokkal és elsőkerék hajtással készültek.
Ezzel az új autóval a SEAT kiteljesíti a szabadidő autó családját (SUV), amelybe még az Ateca és az Arona is tartozik.