London, Marseille, Milánó és a hétvégi USA Nagydíj előtt Miamiban tartott fesztiválok mellett a Formula–1 sztárjait és versenygépeit további helyszínekre is szeretnék elvinni, árulta el Sean Breatches marketing igazgató a német Autobildnek. A cél, hogy minél több emberrel megismertessék és megszerettessék a száguldó cirkuszt.
„Szeretnénk, ha a szurkolók testközelből tapasztalnák meg az F1 erejét, látványát és csillogását" – mondta az igazgató. „Tudjuk, hogy van egy alap nézőközönségünk, akik kilátogatnak a versenyekre, rendszeresen követik a futamokat és be is fektetnek a sportba. Ennek ellenére úgy hisszük, sokan csak akkor fognak igazán szenvedélyesen rajongani az F1-ért, ha közelről is megtapasztalják azt, hogy valójában miről is szól ez a sport” – mesélte Bratches.
Éppen ezért jövőre a sport vezetői szeretnének még több várost bevonni az eddig nagy népszerűségnek örvendő szurkolói fesztiválokba, ahol a nézők találkozhatnak a pilótákkal, továbbá az egykori és jelenlegi F1-es gépek mellett még számos versenyautót testközelből láthatnak a városban kialakított pályán parádézni. Bratches elmondta, 2019-re hat vagy hét ilyen nagyszabású bemutatót terveznek, Milánó és Tokió mellett pedig német és amerikai helyszíneket is be akarnak vonni.