A Mercedes ambiciózus, 1000 lóerős V6-os Formula-1-es motor köré épülő projektjét 2017 januárjában hozták nyilvánosságra, majd tavaly szeptemberben a frankfurti autószalonon be is mutatták a hiperautót. A próbapadon folytatott sikeres tesztek után a hajtásláncot beépítették a prototípusokba, és egy meg nem nevezett angliai pályán sor került az első bevetésre. A tesztről a Mercedes-AMG osztott meg „kémfotókat”.
Getting ready for series production! Following the successful completion of high-performance dyno tests, the entire powertrain of the Mercedes-AMG Project ONE has been installed in prototypes and extensively tested on a secret track in England. pic.twitter.com/XFIv652kzf
— Mercedes-AMG (@MercedesAMG) 2018. szeptember 20.
Az MGU-H-val és MGU-K-val is megtámogatott erőforrás egyik fontos különbsége az F1-eshez képest, hogy 4000 kilométeres élettartam helyett 50 ezer kilométerenként kell felújítani. A sebességmérő 350 km/h-nál áll meg, a 0-100-as gyorsulás 2,5, a 0-200-as 6 másodpercet vesz igénybe. A lítiumionos celláknak köszönhetően 26 kilométer táv zéró anyagkibocsátással is megtehető.
Természetesen az ár ugyancsak királykategóriás: 2,6 millió euró, azaz 800 millió forint. A megrendelőknek 2019-ig kell várniuk, amíg a modellek legördülnek a gyártósorról, ennek ellenére mind a 275 példányt lefoglalták már.