Az autóvásárlást megelőző döntési folyamat napjainkra jelentősen megváltozott. Tízből nyolcan online informálódnak, átlagosan 10 órát töltve adatgyűjtéssel. Az érdeklődők 70 százaléka meglepő módon már konkrét vásárlási szándékkal érkezik a kereskedésbe, ahol az első dealertől meg is vásárolja a kiválasztott gépjárművet – derül ki az EY nemzetközi felméréséből.
Az online láthatóság ennek ellenére továbbra sem a legfőbb prioritás az eladók számára. A megkérdezett szolgáltatók 80 százaléka nem tervezi digitális jelenléte átfogó fejlesztését. Inkább a hagyományos marketingeszközökre építenek, miközben a vevők kétharmada már kevésbé tartja fontosnak például azokat az eseményeket, amiket 10-ből közel 8 márkakereskedő továbbra is rendszeresen megszervez.
„Az autóvásárlást megelőző döntési folyamat jelentősen megváltozott. A technológiai fejlődés következtében mára a vevők döntésének teljes folyamata támogatható online eszközökkel, az információszerzéstől a megfelelő jármű kiválasztásán át a vásárlásig és szervizelésig” – mondta el Rencz Botond, az EY Magyarország vezérigazgatója. „Az autókereskedőknek minél hamarabb olyan digitális stratégiát kell kialakítaniuk, amellyel fent tudják tartani meghatározó szerepüket az értékesítésben” – tette hozzá.
Az 50 év feletti autóvásárlók több mint 60 százaléka úgy gondolja, hogy még 2025-ben is elsősorban a hagyományos kereskedőtől vesz majd új gépkocsit, a harmincas éveikben járók esetében ez az arány már kevesebb, mint 50 százalék.