Meghatározó formai elem a „Solid Wing Face”, a szárnyat formáló hűtőmaszk, mely elegáns megjelenést ad az autónak. Fontos változás, hogy a hűtőrács feletti - korábban fekete és króm - színkombinációt magasfényű feketekrómra cserélték. Az első lökhárítók magasabb légbeömlő hatású elemeiben kaptak helyet a kör alakú ködfényszórók, míg a vetítőlencsés, LED nappali menetfénnyel kiegészített lámpatestek az alapfelszereltség részévé váltak.
A hűtőmaszk új, feketekróm betétje köszön vissza a hátsó lökhárítón, amivel remekül harmonizálnak a sötétített hátsó lámpák.
A magasabb felszereltségű (Executive) modellek könnyen felismerhetőek a 17”-os könnyűfém felnikről, valamint az egyedi króm kipufogóvégről. Az esztétikai hatást növeli a lámpatestekben világító LED izzók és a hátsó lámpák enyhén sötétített burái.
Nyolc különböző színből választhatnak a leendő HR-V-tulajdonosok, ezek között immáron megtalálható a sötét metálkék „Midnight Blue Beam” is. Ezen túlmenően a modell elérhető gyöngyházfehér (Platinum White) és -fekete (Crystal Black) árnyalatban, metálfényű fekete (Ruse Black) szürke (Modern Steel), világoskék (Brilliant Sporty Blue), valamint piros (Milano Red), és ezüst (Lunar Silver) színekben.
Nem változott viszont a HR-V belső terének variálhatósága, amely a Honda innovatív „MAGIC SEATS” Ülésrendszerének köszönhetően, ugyanolyan rugalmas és sokoldalú, mint korábban. Viszont az új, átdolgozott deréktámasz és háttámla révén az ülések összességében jobb tartást biztosítanak, ami különösen a vállrésznél feltűnő. Az alapkivitel üléshuzata kiváló minőségű szövet, a legmagasabb felszereltségű modellek esetén pedig szövet-bőrkárpitozású, ami vonzóbb megjelenésű dupla varrással készül.
Már a kezdetektől elérhető a 2019-es HR-V-hez az erőteljes és hatékony 1,5-ös, benzines i-VTEC erőforrás, melynek csúcsteljesítménye 130 LE (96 kW), legnagyobb forgatónyomatéka pedig 155 Nm 4600-as percenkénti főtengelyfordulatnál. Hatfokozatú manuális váltóval mindössze 10,7 másodpercig tart a gyorsulás 0-100 km/h-ra, míg az extraként rendelhető CVT-erőátvitellel ez 11,2 másodpercet vesz igénybe. A benzines négyhengeres az erő és takarékosság lenyűgöző kombinációját nyújtja 5,3 l/100 km-es átlagfogyasztással, CO2-kibocsátása pedig – CVT-váltóval – mindössze 121* g/km.
Érdekesség, hogy az i-VTEC erőforrás hengerfuratai „advanced plateau honing” technológiával készülnek, ennek köszönhetőn felületük lenyűgözően sima, ami nagymértékben csökkenti a súrlódást a dugattyú és a hengerfal között. Újdonság a vezérműlánc új, alacsony súrlódású bevonata, mely kettős előnnyel kecsegtet: egyrészt megnöveli az alkatrész élettartamát, másrészt csekélyebb fogyasztást eredményez.
Különösen nagy hangsúlyt fektettek a belső tér hangszigetelésére, főleg az utas- és motortér közötti elválasztólemez (tűzfal), a kerékjárati ívek és a csomagtartó környékén, ugyanakkor az ajtókban is lényegesen több zajcsillapító szigetelés található, mint korábban.
Szintén újdonság, felszereltségi szinttől függően, hogy immáron Aktív Zajszűrő Rendszer (ANC) is elérhető a 2019-es HR-V-hez. Ez utóbbi lényege, hogy két mikrofonnal érzékeli az utastérben fellépő, alacsony frekvenciájú rezgéseket, majd ezeket az autó hangszórói által sugárzott, precízen időzített, „ellentétes hanghullámokkal” semlegesíti.
Már el is készültek az első, 1,5-ös i-VTEC erőforrással felszerelt, 2019-es HR-V-k, melyek októberben érkeznek a márkakereskedésekbe. Nem kell sokat várni a sportosabb vezetési élményre vágyó sofőröknek sem, hiszen az 1,5 literes, benzines VTEC TURBO és az 1,6 literes i-DTEC már 2019 tavaszától elérhető.