2016-ban a Picnic nevű cég feltett az internetre egy videót, amivel parodizálni akarták azt a reklámot, amelyet a holland autóversenyző az egyik szponzorával, a Jumbóval forgatott, amely egy holland áruházlánc.
Verstappen menedzsmentje azt követelte, hogy azonnal távolítsák el a videót. Habár a Picnic gyorsan teljesítette a kérést, bírósági ügy lett a viccből, ráadásul 400 ezer eurós kártérítési igényt nyújtottak be Verstappenék. A bíróság végül úgy határozott, a Picnicnek 150 ezer eurót, nagyjából 47 millió forintot kell fizetni, amiért megsértette a pilóta személyiségi jogait.
„Természetesen elégedett vagyok az ítélettel. Általánosságba véve is jó a döntés, mert nem lehet csak úgy mások képmáshoz való jogát megsérteni. Úgy próbálták beállítani a videót, mintha vicces lenne, de határozottan nem jól átgondolva, profittermelésre használták, hogy a márkájuk értéke megnőjön. Nekem megvannak a saját szponzoraim, akik azért kötöttek velem szerződést, hogy hasonló szerepekre használhassanak, így szerintem normális, ha ilyen jogsértés történik, fellépsz ellene. Ez a per fontos volt a jövő szempontjából is, az ítélet másoknak is megmutatja, ezt nem lehet megcsinálni” – nyilatkozta Max Verstappen.
A Picnic sem hagyta szó nélkül az ítéletet.
„A Facebook-videónkat viccnek szántuk, és egyetlen célja volt, hogy motiválja a dolgozóinkat. Amint meghallottuk, hogy Maxnek nem tetszik, eltávolítottuk. Nehezen tudjuk elhinni, hogy Max ekkora összegű kárt szenvedett el” – írta közleményében a cég.