A kék ovál nem egy általános márkanagykövettel dolgozik, aki megfelel a Rangertől kezdve a Fiestáig minden autóhoz, hanem leosztja a megfelelő embereknek a nekik megfelelő szerepeket. A kisebb autók (Fiesta, EcoSport) arca Dobó Kata, a Mustangot – a korábban régi Tustagot is birtokló – Kiss Gergely kapta, a legfrissebb nagykövet pedig a balatoni Kék szalag vitorlásverseny tizenháromszoros győztese, Litkey Farkas sokszoros világbajnok vitorlázó és olimpikon.
A Ford nem véletlenül erősíti a szabadidő-autós vonalát: 2005-ben az Európában eladott autók mindössze 5 százaléka volt SUV, 2015-re ez a szám 23 százalékra növekedett. Az SUV-k népszerűségéről sokat elmond, hogy tavaly a kék ovál Európa húsz országában, 230.600 darab terepjárószerű autót adott el... Itthon a bővülés még nagyobb, főleg a EcoSport és Kuga méretosztályában, fölöttük található a Kanadában gyártott Edge.
Értelemszerűen Európában már eltűntek az amerikai piacon népszerű benzinmotorok, a 180 lóerőt és 400 Nm-t tudó kétliteres turbódízel és annak 210 lovas és 450 Nm-es változata hajtja a Mondeo alapú, testes szabadidő-autót. Szerencsére ebből a verzióból is csinált a Ford Vignale kivitelt, amely igen fényűző és az első tulajdonost a vele járó szolgáltatásaival is kényezteti.