DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

Az eddigieknél is biztonságosabb a legújabb ABS

Biztonság, irányíthatóság és optimális fékteljesítmény minden körülmény között – ez csak néhány azon jellemzők közül, amelyeket a sofőrök elvárnak a fékrendszerektől. A Continental technológiai vállalat ezen elvárások mentén fejlesztette ki a harmadik generációs ABS-t (ABS3). A fejlesztés újabb lépést jelent a vállalat Vision Zero koncepciójában megfogalmazott célkitűzés felé, vagyis, hogy 2025-re csökkentse a halálos közúti balesetek számát.

Az új ABS-generáció a változó útviszonyokhoz igazodva még gyorsabb és pontosabb a féknyomás-vezérléssel rendelkezik. Ennek köszönhetően a jármű irányíthatósága jelentősen javul hirtelen fékezés esetén. Az optimális fékteljesítmény pedig még nehéz körülmények között – például havas, kavicsos, falevelekkel borított úton – is garantált. Az ABS-nek ennek érdekében eltérő fékerőt kell alkalmaznia a bal és jobb oldali kerekeknél, hogy a maximális lassulás a jármű stabilitásának kockáztatása nélkül valósulhasson meg.

2018_ABS3



„Az ABS3 az előző generációnál is gyorsabban képes reagálni, ha hirtelen változás következik be a tapadásban. Ilyen lehet például, amikor a sofőr csúszós úton kezd fékezni, de nagyobb tapadással bíró aszfalton fejezi be” – hangsúlyozta Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria Kft. marketingvezetője. Annak érdekében, hogy a folyamatosan változó tapadási körülmények között is rendelkezésre álljon az optimális fékteljesítmény és irányíthatóság, az ABS3 még gyorsabban és határozottabban veszi figyelembe ezeket a változó tényezőket a kerékdinamika vezérlése során.

A Continental a tél végén svédországi Arvidsjaurban tesztelte az ABS3 rendszert. Ennek alkalmával négy járművet vettek igénybe, melyből kettőt még az előző generációs ABS-szel szereltek. A tesztek során nem csak az eltérő súrlódású útburkolat, valamint az alacsony és magas súrlódás közötti ugrás vizsgálatához szükséges manővereket végezték el, de fékezéssel egybekötött sávváltásokat is végrehajtottak. A különbség nyilvánvaló volt az ABS3 javára.

A legtöbb autógyártó ma már nem csak az ABS-t, hanem az elektronikus menetstabiliáló rendszert (ESC) is szériafelszereltségként kínálja és ezeket az egyik legfontosabb fejlesztéseknek tekintik a biztonságosabb vezetés felé haladó úton. Az ABS feladata, hogy a kerekek blokkolása esetén néhány ezredmásodperc alatt kiiktassa a fékezésből eredő megcsúszást, míg az ESC pedig a jármű kipördülésének megakadályozásáért felel. A két rendszer tökéletesen kiegészíti egymást a maximális biztonság és az optimális menetstabilitás érdekében.

20180508_continental

Az ABS3 tudásának legjava abban rejlik, hogy az eltérő tapadású útfelületeken is megállja a helyét. Emellett sokkal könnyebben építhető be a különféle modellekbe. „A legújabb trendeknek megfelelően az ABS3 a különböző gördülési ellenállással rendelkező abroncsokat is hatékonyan tudja kezelni. A megfelelő gördülési ellenállású abroncsok esetén azonban még hatékonyabb lehet a fékteljesítmény” – hívta fel a figyelmet a Continental Hungaria Kft. marketingvezetője. Az ABS3-mal optimális tapadás érhető el még vészfékezés esetén is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: