A nulladik pont, hogy szánj rá legalább egy órát a hirdetés megírására, valamint ugyanennyit az autó „felkészítésére”. Kicsit olyan, mintha bálba küldenéd a gyermeked. Legyen ő legszebb a parketten!
1. Krumplival fotózni nem a legjobb ötlet
Vannak, akik az éjszakai utcán, esőben fotóznak egy régebbi típusú, pár megapixeles mobiltelefonnal, lehetőleg úgy, hogy semmi fontos részlet ne látszódjon az autóból. Autónkat legelőször a képek adják el, ezen akad meg először a potenciális vásárló szeme, tehát szánjunk rá időt és energiát, hogy a legjobb képekkel illusztráljuk járgányunkat. Használjunk fényképezőgépet, vagy olyan telefont, ami képes tűéles fotókat készíteni. A kocsi külsején túl érdemes mindent lefotózni, amit a leírásban kiemelünk, a belső teret részleteiben, a kisebb sérüléseket, vagy a kilométerórát. Mindenképpen nappali fényben készítsük a képeket és takarítsuk ki az autót kívülről-belülről, mielőtt nekiállnánk fotózni.
2. Ha dohányzó férfi vagy, ne add ki magad nemdohányzó nőnek
Nemdohányzó női tulaj, ugye? Akkor miért ilyen mély és rekedtes a hangja a telefonban? Sose hazudj a hirdetésben! Ha az apró karcolás az oldalán azt jelenti, hogy hiányzik a fél ajtó egy kamionnal való ütközés miatt, hidd el, észre fogják venni. A sérüléseket semmiképpen ne próbáld meg elrejteni, sőt fotózd le külön, hogy lássák mennyire komolyak. Érdemes elgondolkozni a javíttatáson is, minden esetre igaz, hogy a hiba nélküli autók jobb áron, könnyebben kelnek el.
3. Le a matricákkal és a leopárdmintás üléshuzattal
A kedvenc focicsapatod címere díszeleg a kocsi oldalán? A visszapillantón lóg az elmaradhatatlan plüss dobókocka? Lehet, hogy te szeretted, de most, hogy meg szeretnél válni az autótól, ezektől is búcsút kell venned. Egy szokatlan fényezéssel és díszítéssel rendelkező autóra általában nehezebb vevőt találni, ugyanis az emberek amennyire csak lehet, újat keresnek használtban is, amiben látják magukat. Egy szempillás lámpájú, virágmatricás autóban nem feltétlenül tudja magát elképzelni egy huszonéves irodista srác.
4. Papírok nélkül is jó lesz?
Elvesztek a papírok valahol a lakásban, de majd csak meglesznek… Jobb, ha kéznél vannak, mikor a hirdetést töltjük fel, mert akár a szervizkönyv fotói, akár a számlák képei jelentősen növelhetik autónk hitelességét. Néhány héttel ezelőtt a Használtautó.hu oldalán is elindult a dokumentumfeltöltés, 12 dokumentumkép tölthető fel, ami aztán nagy felbontásban jelenik meg a hirdetésekben. Ha a vevők nem a helyszínen nézegetik az autó már megmutatott dokumentumait, gyorsabban, kényelmesebben, kevesebb fáradtsággal adhatjuk el autónkat.
5. Kisregény az olvasónak
Lehet, hogy órákig tudnál beszélni az autódról, de most ne tedd! Tömören, jó modorban írd le a fontos tudnivalókat, térj ki arra, ha van az autónak valamilyen hibája, esetleg különlegessége. Nyugodtan vegyél példát másoktól, ha van olyan hirdetés, ami téged meggyőz, példát vehetsz a stílusáról, használhatod mintának.