A hivatalosan Mercedes-Benz 770K Grosser Offener Tourenwagen (nagy nyitott túraautó) névre hallgató modellt Adolf Hitler 1939 és 1941 között használta, leginkább felvonulásokon, és parádékon, mint arról az aukciót szervező Worldwide Auctioneers által közzétett képek is tanúskodnak. A gyártó a megrendelők minden kívánságát teljesítette, amelyre csak lehetősége volt a kor viszonyai között.
A Sindelfingenben készült autó építését Hitler sofőrje, Erich Kempka irányította: a tiszt 30 milliméter vastagságú, golyóálló üvegeket szereltetett a Mercedesre, melynek alját és oldalait is páncélréteggel erősítették meg. A fegyveres támadások kivédésére a tervezők mozgatható panelt szereltek az autó hátsó részére, utastere pedig luxusról árulkodik fabetéteivel és bőrborítású üléseivel.
A motorháztető alatt egy 7,7 literes (innen a 770K elnevezés), kompresszoros, nyolchengeres, soros motor volt felelős a 230 lóerős teljesítményért: Az ötfokozatú kézi sebességváltóval és hátsókerék-hajtással szerelt autó 160 km/h végsebességre volt képes.
Az árverés azért is érdekes lesz, mert az aukciós ház még csak hozzávetőleges alapárat sem határozott meg a Mercedesre – annyit azonban tudni lehet, hogy végső értékének 10%-át holokauszttal kapcsolatos oktatásra fordítják majd.