A SEAT elnöke, Luca de Meo kijelentette, hogy „a SEAT elkötelezetten támogatja a városi mobilitás fejlesztését, elsősorban olyan megoldásokkal, amelyek innovatívak, egyszerűek, ugyanakkor intelligensek, csakúgy, mint a Smart City Expo törekvései.” Ezen kívül de Meo hangsúlyozta: „célunk, hogy tovább erősítsük kötelékeinket a Smart City mércéjéül szolgáló Barcelonával. Éppen ezért olyan kezdeményezéseket mutatunk be, amelyek összhangban állnak a város mobilitási tervének négy fő pillérével.”
A biztonságos mobilitást szem előtt tartva a vállalat a három napos eseményen mutatja be a SEAT Leon Cristobal modellt, amely a márka történetének legbiztonságosabb autója. Ez az “őrangyal” tanulmányautó hat vezetéstámogató biztonsági rendszerrel igyekszik a közúti balesetek legfőbb okainak visszaszorításához hozzájárulni. Ilyen például a figyelmetlenség, a fáradtság, a gyorshajtás vagy az alkoholfogyasztás, amelyek jelenleg a balesetek 80 százalékáért felelősek. A Leon Cristobal a következő funkciókkal rendelkezik:
1. Drive-lock: ez a rendszer egy beépített leheletelemző szondát tartalmaz, amely pozitív eredmény esetén blokkolja az autót.
2. Drive-coach: egy olyan hangvezérelt asszisztens, amelynek segítségével teljes mértékben személyre szabhatóvá válnak a biztonsági figyelmeztetések.
3. Őrangyal mód: ebben az üzemmódban a járműben található mind a 15 aktív és passzív biztonsági rendszer aktiválva van.
4. Visszapillantó kijelző: visszapillantó tükör, amely egy hátsó kamerával kiküszöböli az esetleges holttereket.
5. Fekete doboz: információkat és képeket gyűjt a vezetés során, amelyeket baleset esetén egy kiválasztott okostelefonra továbbít.
6. Mentor: egy alkalmazás, amely lehetővé teszi a szülők számára, hogy amikor a gyermekük vezeti az autót, szabályozzák a jármű sebességét illetve láthassák a tartózkodási helyét.
Az utazók védőszentje után elnevezett SEAT Leon Cristobal akár 40 százalékkal is csökkentheti az utakon előforduló balesetek számát, amennyiben az utakon közlekedő járművek több, mint fele a Cristobal tanulmányban elérhető funkciókkal van felszerelve.
Ezen kívül – szem előtt tartva a hatékony városi mobilitást célzó megoldásokat – a SEAT Metropolis:Lab Barcelona bemutatja a tavaly áprilisi alapításakor indított első projektjének eredményeit. Az „About It” alkalmazás célja, hogy mobilitási asszisztensként segítse a jármű vezetőjét Barcelona városában. Több egyéb funkció mellett az alkalmazás képes jelezni az elektromos járművek töltésére alkalmas helyeket, a Bicing kerékpármegosztó (közbringa) állomásokat vagy azokat a fekete pontokat, amelyek a leginkább balesetveszélyes utakra figyelmeztetnek Barcelonában.
A fenntarthatóságot illetően az eseményen bemutatásra kerül a 10 darabos eMii prototípusokból álló flotta egy része, amelyet hamarosan a Metropolis:Lab Barcelona és a Pier 01 munkatársai használhatnak egy közös járműhasználatot lehetővé tévő program keretében. Ez a szolgáltatás bepillantást enged a márka elektromos technológiájába. Az autókat pedig olyan digitális hozzáférési lehetőséggel szerelték fel, hogy a felhasználók képesek legyenek okostelefonjaikon keresztül hozzáférni a járműhöz. A háromnapos konferencia látogatói tesztvezetésen tehetik próbára a SEAT zéró emisszióval működő prototípusát a kiállítási terület melletti parkolóban.
Az intelligens városok egyenlő mobilitását célzó új fejlesztések szintén szerepelnek a kongresszus programjában. A fórumot biztosító Virtual Mobility Lab projekt a CARNET vezetésével jött létre, amely az egyetlen Barcelonára koncentráló, városi mobilitással foglalkozó kutatóközpont. A CARNET létrehozói a SEAT, a Volkswagen Csoport kutatási részlege illetve a Katalán Műszaki Egyetem voltak. Az általuk bemutatott szimulációs eszköz a Barcelonával kapcsolatos mobilitási programok hatásait vizsgálja és értékeli, továbbá lehetővé teszi a következtetések levonását még az előtt, hogy bármilyen kísérleti tapasztalatszerzés történt volna.
Egyik első tesztje során a Virtual Mobility Lab igazolta, hogy 500 on-demand shuttle alkalmazásával 2000 magántulajdonban lévő járművet tudnának kiváltani Barcelona utcáiról, amely mind a forgalom nagyságát, mind a környezetszennyezés mértékét javítaná a városban.
Az Autonóm Vezetési Kihívás döntője
A jövő városi mobilitásának javítására kifejlesztett különböző megoldások mellett a CARNET egy olyan felhívást is közzétett, amely a robotika területén gyakorlati képzésben résztvevő diákoknak szól. A CARNET a legjobb ifjú tehetséget keresi, a résztvevők célja pedig az autonóm közlekedést lehetővé tevő funkciók kifejlesztése.
A projekt idén áprilisban indult és a hat hónapos periódus során a 9 résztvevő spanyol egyetemről 50 diákot bíztak meg azzal a feladattal, hogy fejlesszen olyan szoftvert, amely lehetővé teszi az önvezető modellautók számára, hogy sikeresen teljesítsenek egy zárt pályát.
Erre az alkalomra a CARNET létrehozott ez olyan zárt pályás vezetési környezetet, amelyet Barcelona városa ihletett, és amely a döntő helyszíne lesz. A járműveknek le kell küzdeniük minden akadályt és bizonyítaniuk kell, hogy önállóan is sikerrel közlekednek a városi környezetben.
Ezeket a fejlesztéseket később aztán felhasználhatják és a valóságban is alkalmazható önvezető algoritmusként szolgálhatnak, a diákoknak pedig lehetőségük nyílik ennek a jövőbemutató mobilitási koncepciónak a megalkotásában részt venni.
Díjazták a SEAT márkát az akadálytalan mobilitási stratégia elismeréseképp
A városi mobilitás javításának folyamatos népszerűsítéséért a Smart City Expo Világkongresszus szervezői a Mobilitás kategóriában World Smart City Award díjjal tűntették ki a vállalatot. A SEAT akadálytalan mobilitási stratégiája többek között olyan úttörő projekteket takar, mint a Google intelligens navigációjának, a Waze alkalmazásnak az integrációja, az Amazon Alexa virtuális asszisztensének illetve a Parkfinder vagy a Travipay megoldásoknak az alkalmazása.