A 2017. november 17-19. közötti hétvégén véget ér az FIA GT Világkupa idei versenyszezonja, a háromnapos finálénak a 64. Makaói Nagydíj lélegzetelállító aszfaltcsíkja, a 6 120 méter hosszú Guia Circuit ad otthont. Az 1954-ben debütált, tizenkilenc kanyarból álló vonalvezetést a földkerekség egyik leghosszabb belvárosi pályájaként tartják számon, amelyet helyenként mindössze hét méter széles aszfalt borít. Rendhagyó helyszín egy rendkívüli premiernek, a BMW Motorsport ugyanis itt gurítja először rajtrácsra a legendás BMW Art Cars kollekció legújabb tagját, a Cao Fei kézjegyét viselő tizennyolcadik guruló műalkotást.
„A Guia Circuit egy fantasztikus versenypálya, ahol a BMW már számos győzelmet ünnepelt. Idén is erős csapattal érkezünk Makaóba, a hétvége legnagyobb különlegessége azonban minden kétséget kizáróan a BMW M6 GT3 Art Car versenypályás világpremierje lesz” – mondta Jens Marquardt. „A legendás BMW Art Cars kollekció idén minden korábbinál intenzívebb arcát mutatta, hiszen év elején a John Baldessari kézjegyét viselő versenyautót gurítottuk pályára Daytonában, most pedig Cao Fei négykerekű munkáján a sor. Makaó a lehető legtökéletesebb helyszín erre és az FIA GT Világkupa idei lezárására, és mint ilyen, természetesen kiváló eredményben reménykedünk” – zárta gondolatait a BMW Motorsport igazgatója.
A tizennyolcadik BMW Art Car modell
Cao Fei guruló műalkotásához a Kínában végbemenő rendkívül gyors társadalmi változások adták a kezdő ihletet. Három éven át tartó kutatómunkája során a mindössze harminckilenc esztendős multimédia-művész Kína több ezer éves történetébe ásta bele magát, hogy a mélyen gyökerező hagyományok és az ősi spirituális bölcsesség forrásához jusson. A tizennyolcadik BMW Art Car modell elkészítéséhez ezután egy párhuzamos univerzum létrehozásával látott hozzá, installációja így három alkotóelemből tevődik össze: egy spirituális időutazásra invitáló videóból, egy színes fényjátékot ígérő, külön okosalkalmazáson keresztül elérhető kiterjesztett valóságból (az App Store-ból a „BMW Art Car #18” kulcsszóval tölthető le) és a szénszál-fekete BMW M6 GT3 versenyautóból.
A látványos videó és a kiterjesztett valóság a BMW M6 GT3 modell műszaki alapjaira épülő digitális installáció szerves része: a videóban látható spirituális mozdulatok a versenyautó körüli intenzív fényjátékban teljesednek ki – és a néző a kiterjesztett valóság részesévé válik. Az ősi kínai szokásokból táplálkozó, élénk színekre építő koncepció az Ázsiában igen gyakorinak számító spirituális ceremóniák évezredes tradícióját élteti: a távol-keleti országban nagy hagyománya van az új tárgyak, így például a gépkocsik megáldásának, hogy ezzel is óvják az útra indulókat. A versenyautó körüli fényjáték eközben a szabad szemmel láthatatlan és e híján elképzelhetetlen valóságot is a rajongó elé tárja.
„Egy autóversenyző számára ez abszolút egyedi élmény”
„Nagyon izgatott vagyok a hétvégi verseny miatt! Egészen új élmény lesz számomra, hogy a saját alkotásomat láthatom majd versenyezni, ráadásul lélegzetelállító tempóban. Győzzön a legjobb autó és a legügyesebb pilóta! Makaó egy utánozhatatlan atmoszférájú város, ahol minden verseny felejthetetlen. Hétvégén a családommal együtt látogatunk ki a versenypályára, ahol a BMW csapatával együtt szorítunk majd Augusto Farfusnak” – nyilatkozta Cao Fei.
A bajor prémiumgyártó 2017. május 31-én, a pekingi Minsheng Művészeti Múzeumban leplezte le a BMW Art Cars kollekció tizennyolcadik guruló műalkotását, amellyel a november 17-19-i hétvégén a BMW Motorsport pilótája, Augusto Farfus versenyez majd Makaóban. „Óriási megtiszteltetés számomra, hogy a Cao Fei által megálmodott tizennyolcadik BMW Art Car modellel én állhatok rajtrácshoz. Egy autóversenyző számára ez abszolút egyedi élmény” – fogalmazott a brazil versenyző.A BMW M6 GT3 versenyautó műszaki adatai
2016 óta a BMW M6 GT3 áll a BMW Motorsport privát színekben versenyző ügyfelei által elérhető versenyautó-paletta csúcsán. Motorházteteje alatt a BMW M TwinPower Turbo technológiával felvértezett, 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as erőforrás dolgozik, amelynek 585 lóerő maximális teljesítménye kevesebb, mint 1 300 kilogrammot mozgat. A motorsport-specifikus hajtásláncban hatsebességes szekvenciális váltó és nagyteljesítményű vezérlőelektronika kapott helyet, a BMW M6 GT3 így már egyből bemutatkozó futamán, a belgiumi Spa-Francorchamps tavalyi 24-órás megmérettetésén győzelmet ünnepelt.
Méretek:
Hosszúság: 4 944 milliméter
Szélesség: 2 046 milliméter
Tengelytávolság: 2 901 milliméter
Saját tömeg: kevesebb, mint 1 300 kilogramm (pilóta nélkül, az aktuális versenyszabályzat szerint)
Erőforrás:
Típus: az S63 kódjelű, sorozatgyártásban kínált erőforrás műszaki alapjaira épített versenymotor motorsport-specifikus módosításokkal és BMW M TwinPower Turbo technológiával
Hengerűrtartalom: 4 395 ccm
Hengerelrendezés: V8
Maximális teljesítmény: 585 lóerő (az aktuális versenyosztály szerint)
Kenés: a BMW Motorsport által kifejlesztett speciális szárazkarteres olajozás
Végsebesség: körülbelül 280 km/óra