DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
Egyéb

Alfa Romeo 4C - Az elvesző hangok nyomában

A memento görög eredetű szó, emlékeztető jelet jelent, amely főleg súlyos, komoly vagy fenyegető dologra irányítja a figyelmet. Hogy ez miként kapcsolódik a kétüléses, szénszálas vázú kupéhoz, azt lentebb megtudhatja.

A hazai Alfa Romeo képviselet összekötötte a kellemest a hasznossal, és bemutatta a márka új nagykövetét. Ezentúl már nemcsak Rákóczi Ferenc műsorvezető neve köthető össze a komoly érzelmeket generáló márkával, hanem Kiss Ramónáé is. Mindketten a legfrissebb Guilát hajtják: a filmsorozatban is szerepelt hölgy négykerék-hajtású, 280 lóerős benzines modellel közlekedik. Az eseményt azzal tette emlékezetessé a hazai képviselet, hogy ki lehetett próbálni a Gulia csúcskivitelét, és a 4C-t. A hely a lehető legjobb volt, mert a zsámbéki vezetéstechnikai centrum zárt és bólyákkal belassított pályáján lehetett körözni.

SZKL1936



A kétüléses menetpróbája négy fordulót jelentett a jobb első ülésben, majd következett két kör a volánnál. A fent említett kifejezés arra utal, hogy a Lorenzo Ramaciotti által rajzolt gyönyörű külső megmarad az Alfáknál a jövőben is, de a 4C nevű élmény csomag szerves részét képző hangok –  az elektromos autók térnyerése miatt –  el fognak tűnni a jövőbeli Alfákból is. Ennek az idejéről sokat lehetne vitatkozni, de az biztos, hogy az átállás történelmi évei következnek. Tehát, aki szereti az autókat, az tegyen meg annyit magának, hogy meghallgatja élőben a 4C-t, lehetőleg akkor, amikor meghajtják. Ennyit megérdemel.

A következő lépést az jelenti, hogy vezeti vagy utazik a segédvázakkal együtt 107 kilós szénszálas vázú, üresen 895 kilós sportkocsiban. Hallani fogja azt a szimfóniát, amit turbó lefúvószelepe, a 6000 fölött üvöltő négyhengeres produkál, ezt színesíti a durrogás és mindenféle mechanikus zaj. Még kívülről hallva is borzongató az élmény, de belül, előidézve, érezve a szűk ülésbe préselődést, a gyorsulást és a lassulást, nehéz szavakba önteni. Mindezt úgy, hogy 30 centivel az aszfalt fölött ül, a motor pedig az ülések mögött van közvetlenül.

PA190532

Ennél a pontnál egy dolgot feltétlen meg kell említeni, ami az, hogy jól hangzó, sportos hangot az egyik legnehezebb a négyhengeres turbómotorból kipréselni. Ezt az olaszok megtették, de úgy, hogy kívülről a Gulia 510 lovas, dupla turbós kivitelét is lepipálta.

Várakozás tesztautóra ennyire szép még sose volt: amíg türelmesen vártunk a sorunkat, addig gyönyörködtünk a hangokban, a leesett állunkat kerestük az aszfalton, és csúnya szavak kíséretében mondogattuk egymásnak, hogy ez nem szólhat ilyen jól. Persze libabőrösek is voltunk. A vicces az egészben, hogy az előbb leírtak nem újságírói túlzások, tényleg így történtek a dolgok.  

Ekkor még nem lettek megcsodálva a szénszálas alkatrészek és olyan részletek, mint a kis igazolványtartó a két ülés között, természetesen valódi bőrből és matt fém csattal. Ami gyakorlatias tapasztalat, hogy jó derekúnak kell lennie a használónak, mert elég mélyre kell beülni. A ki és beszállás könnyű, a fényezett küszöbnél kell csak vigyázni, hogy a cipőtől ne karcolódjon meg. Még 190 centi környéki magassággal is jól el lehet férni az autóban, nem szűk, és marad a fej fölött némi tér. Aki széltében nagyobb kiterjedésű, annak gondjai lehetnek a passzos, szénszálas vázú, jól tartó kagylóüléssel.   

PA190519

Az autó műszerfala folyadékkristályos kijelző (LCD), aminek a grafikája leginkább a Lamborghinikben használtakra hasonlít, vagy egy űrhajóéra. Meglepetésre hagyományos autórádió is volt a kocsiban, de a zene máshonnan szólt.           

Alfa Romeo 4C Coupé műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 3989/2090/1183 mm

Motor: 1742 cm3, 240 LE/ 6000, 350 Nm/2100

Gyorsulás (0-100 km/h): 4,5 s

Ár: 21 350 000 Ft (Alapár: 21 350 000 Ft)

Tesztautó: FCA CCE Kft.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: