A Suzuki tartott egy sajtórendezvényt, ahol meg lehetett nézni a legvágyottabb Swiftet, az Európában mindössze három példányban létező Sportot. Ignisbe pattantunk, és így közelítettük meg a sárga ördögöt. A körülbelül 160 kilométeres út nagy részét autópályán tettük meg, az ott szerzett élményektől nem ájultunk el: két 190 centi körüli férfi ült az autóban (jól elfértünk), amit a pályán az erős szél mozgatott. Úgy 110 km/órás tempónál fokozódott a szélzaj, ennél a sebességnél nem volt acélos a gyorsulás sem... Közben azon ment a gondolkodás, hogy ebből milyen teszt lesz, mert a fentiek elhangzása után a Suzuki sose ad tesztautót. A problémát az oldotta meg, hogy letértünk az autópályáról.
Lakott területen és a kanyargós, dimbes-dombos utakon előjött a mosoly, és eltűnt minden rossz gondolat. Az Ignis itt már nagyon elemében volt. A maga módján élvezetes volt vezetni a kétszínű műszerfallal szerelt, régi, klasszikus Suzukiból is formát vett (Suzuki Fronte) mini suvot. A 9,4 méteres körön forduló autó jól forgó 1,2 literes szívómotorjának klassz a hangja, lehet rendesen húzatni, a futómű pedig jól elnyeli az úthibákat, príma a hangolása.
A legfurcsább az egészben, hogy autó fogyasztási átlaga az út során 6,2 literről, hatra csökkent. Mindezt egy négyhengeres motorból hoztuk ki, négykerék-hajtással, átlagos használat mellett...
A hazai piacon az árkérdést érdemes egy kicsit körbejárni, mivel a Suzuki retró, életstílus autóként harangozta be az új Ignist. Így már érthető az árazása, 4x4 hajtással és GLX felszereltséggel már a Vitara ligájában mérik a kicsikét. Elsőhajtással szimpatikusabb az ár.
Az életstílus autóságról a forma mellett a személyre szabhatóság is gondoskodik, mert sok matricával és kiegészítővel lehet vagányabbá tenni az Ignist. Itthon nem fogunk minden utcasarkon Ignisbe botlani az ára és a nem létező jól költekező középréteg miatt, de tőlünk nyugatabbra sok fiatal és lazább idősebbek rá fognak kattani.
Elég furcsa, de ha valaki a csak a technikát nézi, akkor ennél frissebbet és újabbat nem nagyon talál a kisautók között. A nagy és ultra nagy szilárdáságú könnyű acéloknak köszönhetően a kocsi súlya 810 kilótól indul, a tesztautónk 870 kiló volt. Ehhez jött az Euro VI-ot teljesítő, egyszerű szerkezetű, feltöltő nélküli motor, amely hozza a suzukis színvonalat és valósznűleg sokáig fog üzembiztosan és takarékosan működni.
Műszaki adatok:
Suzuki Ignis 1,2 GLX 5MT 4WD
Hossz/szél./mag.: 3700/1690/1595 mm
Motor: 1242 cm3, 90 LE/ 6000, 120 Nm/4400
Gyorsulás (0-100 km/h): 11,9 s
Ár: 5 040 000 Ft (Alapár: 3 755 000 Ft)
Tesztautó: Magyar Suzuki Zrt.