A drágább árfekvésű járművek eladása egész más stratégiát követel, mint az átlagos autóké. A Jaguar az ősz elején a Kongresszusi Központ parkolójában felállított egy elegáns mobil autószalont és beállított egy tesztautóparkot is. A rendezvény ideje alatt - persze teljesen véletlenül - indult egy akció, aminek keretében például az XE, 180 lóerős dízel motorral 7 998 000 forintért elvihető.
A márka teljes kínálatából válogathattak az érdeklődők és mi is. Ezzel a módszerrel a potenciális vásárlóközönség elé mentek. Az érdeklődést mutatja, hogy a pár napos rendezvényen az összes időpont foglalt volt. A megmozdulás eredménye pár hónap vagy félév késéssel jelentkezik, ugyanis leghamarabb ekkorra érnek be az első megrendelések, de gyakran előfordul, hogy egy vagy másfél év után köttetik meg az üzlet, hiszen valakinek ennyi idő kell, hogy pontosan kitalálja, hogy mit is szeretne vásárolni.
Mielőtt a vezetésért elkezdené még jobban irigyelni az olvasó a szerzőt, az ízlelésnek leginkább felfogható menetpróba Buda legfelkapottabb részén történt. Szóval semmi nagy tempós száguldás és huncutkodás nem volt, csak egy laza hegyvidéki korzózást csináltunk.
Amiről még az autó állóhelyzetében sikerült meggyőződni, az az, hogy az F-Type nagyon dögösen néz ki. A nyúlánk kupétestet az elől és hátul elhelyezett sárga 400-as feliratok különböztették meg az átlagos modellektől. A 400 lovas sportkivitel a mindennapokban használhatónak tűnt, koránt sem olyan kemény, mint a V8-as motorú, 500 lóerős, versenyautónak is beillő csúcsmodell. Az F-Type ügyesen lett méretezve, a Porsche 911 és a Cayman/Boxster páros között található, így mindkét típustól vihet el vásárlókat. Ráadásul elérhető hátsó- és négykerék-hajtással is, a tesztautónk mind a négy kerekét hajtotta.
A rugózás kellemes meglepetés volt, mert a 20 colos gumikon gördülő kupé a maga módján kényelmes, ezt a néhány úthibán és macskaköves burkolaton való áthajtást követően sikerült megtapasztalni. Nem volt fogtömést kirázóan kemény a rugózása, élhetőnek tűnt a megtett kilométerek alatt.
A másik pozitívum, hogy a magasabb személyek (189 cm) is jól elférnek a kétülésesben. A sportülés jól tartott, a 130 centis "magassághoz" képest egész könnyen ment a ki- és a beszállás. A beltérről még annyit, hogy jól el lehet férni, nem egy Mazda MX5-ös szintű szűkösség található a fülkében. Hátrapillantva viszont ne legyenek illúziók: a tolatókamera és a külső tükrök kellenek a tolatáshoz, ezek nélkül nem megy a hátralátás, annyira szűk a hátsó ablak. Vagány eleme a fülkének, a nyitott kivitelnél látható két fém bukókeret, ami itt be lett burkolva.
A Jaguar a nyomógombos indítást követően egy gázfröccsel üdvözli a sofőrt, ez megadja az alaphangot a közlekedéshez. Ami reményt ad a mai mű világban, hogy az F-Type kipufogóhangját nem turbózták fel a hangszórókból, így amit hallunk, az valóban a kipufogórendszerből jön. Persze itt is van normál mód, amivel "csendesen" haza lehet lopakodni éjjel, de aki egy kicsit is éli az autózást, az átkapcsol a sportmódra, ekkor a csappantyú nyílik és szabadabban áramlanak a gázok. Az ekkor keletkező hang és gázreakció gyorsan vigyort csal a sofőr arcára, persze az utca népe is felkapja a fejét, mert a hang lúdbőröztető.
Műszaki adatok:
Jaguar F-Type Coupe 400 Sport AWD
Hossz/szél./mag.: 4482/1923/1308 mm
Motor: 2995 cm3, 400 LE/ 6500, 460 Nm/3500-5000
Gyorsulás (0-100 km/h): 5,1 s
Ár: 35 653 000 Ft (alapár: 21 847 000 Ft)
Tesztautó: British Automotive Hungary Kft.