Nem keltett különösebb meglepetést, hogy az új Swift Sport a Suzuki 1.4-es BoosterJet motorját kapta, melynek teljesítménye 138 lóerőben és 230 Nm-ben merül ki. A továbbfejlesztett hatfokozatú kézi váltó simább és közvetlenebb váltást biztosít, a motor erejét az első kerekekre juttatja.
A maximális teljesítmény a konkurensekhez képest kevésnek tűnhet, mivel ma már a 200 lóerő körüli értékek számítanak elfogadottnak a sportos kiskategóriás szegmensben. A Swift viszont jelentősen könnyebb versenytársaihoz képest: csak 970 kilogramm, 80-at fogyott elődjéhez viszonyítva. A harmadik generációs modell egy teljesen új felfüggesztést is kapott, ezen felül 15 milliméterrel közelebb került a földhöz.
Az újdonság kívül is megújult: agresszívabb éleket kapott a lökhárító, a megreformált első hűtőrács a splitter pedig kifejezetten sportos érzést ad át a szemlélőnek. A gyémánt formákkal díszített könnyűfém keréktárcsák teszik teljessé a képet, hátul pedig a fekete diffúzor és két méretes kipufogó érezteti, hogy nem egy hétköznapi Swifttel van dolgunk.
Ami a belteret illeti: a sportülések, a lapos kormánykerék és a vörösen izzó óracsoport vadítóan hat, és mivel a Sport lesz a Swift zászlóshajója, ezért a Suzuki minden elérhető technológiai vívmánya elérhető lesz benne. Ilyen például a 7 colos, érintőkijelzős szórakoztató rendszer, a 4.2 colos kijelző az óracsoport közepén, a Bluetooth kihangosító és Music Stream, plusz még az Apple CarPlay és Android Auto rendszerek.
Az új Swift Sport tervezett ára még nem ismert, a bevezetés időpontja pedig a meg nem erősített információk szerint 2018 nyara.