1. Ne vezessünk úgy, mintha még nyár lenne. A következő hetekben beköszönt az őszi időjárás, nagy mennyiségben érkezik a csapadék. Az átlag magyar autósok nem nagyon készülnek az átmeneti időszakra és továbbra is úgy közlekednek, mintha semmi sem történne a következő hetekben. Pedig ősszel jelentősen megnövekszik a csapadékos napok száma, rövidülnek a nappalok és ezzel párhuzamosan korlátozódnak a látási viszonyok. A szakemberek azt tanácsolják, hogy lassabban, körültekintőbben közlekedjünk, fokozottan ügyelve a követési távolság helyes megválasztására.
2. Ne feledkezzünk meg a szervizről. Bár még odébb van a tél, de már most érdemes készülni a hidegre. A szervizben ellenőriztessük az autónk világítását, a ködlámpát, a fékeket, a futóművet, a folyadékszinteket és a biztonságtechnikai elemeket is. Kiemelten fontos a fékfolyadék minősége és szükségszerűen annak cseréje, amelyet autótípustól függetlenül 2 évente szükséges megtenni. Nézzük meg, hogy hatékonyan működnek-e az ablaktörlőink, és már a hidegre készülve válasszunk szélvédőmosó folyadékot. Ezeken kívül bármilyen furcsának is tűnik, de tisztíttassuk és ellenőriztessük a klímát is, amelyet ma már télen is rendkívül sokan használnak párátlanításra.
3. A minőségi abroncs biztonságot ad. Az őszi közlekedés során fokozott szerepe van a gumiabroncsoknak. A korszerű, minőségi abroncsokat úgy tervezik, hogy vízelvezetés szempontjából is kiemelkedőek legyenek, szögezi le a terület piacvezetője, az Abroncs Kereskedőház kereskedelmi vezetője, Tiszay Árpád. Ma már a gyártók vizes körülmények között is tesztelik az autókat, s elmondható, hogy az elmúlt években egyre több termék esetében vizes fékezés tekintetében is jelentős javulás tapasztalható.
4. Nagy sebességnél komoly veszély az aquplaning. Nagy esőzések során - főként lejtős útszakaszokon - előfordulhat, hogy összegyűlik a víz, mely veszélyt jelenthet az autósok számára. Ilyen útviszonyok esetén csak nagyon kis sebességgel ajánlott megkísérelni az áthaladást. Ilyenkor ugyanis megnő az aquaplaning, azaz a vízen futás veszélye. Az abroncs nem képes a közte és az útburkolat közti vizet kiszorítani, a kerekek úgy elkezdenek csúszni, mintha jégen lennének. A vízen futást megelőzni, vagy mérsékelni a sebesség csökkentésével és az abroncs megfelelő állapotával lehet. Egy kopott abroncsnál ugyanis jóval kisebb az árokmélység, ezáltal kevesebb vizet képes kiszorítani. A gumiabroncsok nyomásvesztésével pedig csökken a stabilitás és irányíthatóság, emellett növekszik a gördülési ellenállás, a fékút. Az egyenletes nyomás alatt lévő abroncsokkal nő az utazásbiztonság, emellett az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid kibocsájtás is mérséklődik.
5. Vigyázzunk! A lehullott falevél csúszhat, mint a jég! Hasonlóan óvatos közlekedésre figyelmezetnek a szakemberek azokon a területeken, ahol nagy felületen van lehullott falevél, mert fagypontnál ez már úgy pont csúszhat, mintha a jégen közlekednénk.