DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 7. kedd
Egyéb

Kipróbáltuk Dobó Kata új autóját

A színésznő tegnap átvette az új autóját, a legfrissebb Fiestát. A számtalan filmben és sorozatban szereplő művésznő régóta fordos, közel tíz éve közlekedik a márka "kisautójával".

A hazai menetpróbán három autót sikerült tesztelni, a legkényelmesebb a 140 lóerős, egyliteres turbómotorral szerelt Vignale kivitel volt, a háromajtós ST-Line a vörös színével és dögös kinézetével hódított. A 120 lóerőt és 270 Nm nyomatékot tudó 1,6-os dízellel hozták a Titanium felszereltségűt, amely a leginkább a motorjával nyűgözött le.

dobo-kata-ford-fiesta-6



Mielőtt elmerülnénk a részletekben, elöljáróban annyit, hogy a szalonba betérők a bőség zavarával fognak küzdeni, mert a nyolcadik generációs Fiesta nem csak a műfaj egyik legokosabb, legtrendibb autója, hanem a legjobban személyre szabható is. Olyan mennyiségű választási lehetősége van a vevőnek, ami régebben csak a prémium ligát jellemezte. Ennek illusztrálása: a megszokott főbb felszereltségi szinteken kívül (Titanium, és tsa.) megérkeztek a B&O Play hifit tartalmazó csomagok, amiből 17 darab van... Ezen felül hét külső és kilenc belső pakk érhető el, de létezik még a nyolc részes komfort és ötféle biztonsági csomag is, ha ez nem lenne elég, akkor ott vannak még a külső színek és a keréktárcsák. A lényeg, hogy 20 ezer variációban lehet gondolkodni...

ford-fiesta-st-line-01

Az előbb leírtak és a bőségesebb alapfelszereltség már mutatja, hogy nem a megszokott nép autójával van dolgunk, az alapár már valamivel négy millió forint fölött indul. Ez és az elérhető árú extrák mutatják, hogy a Fiesta ugrott egy szintet és már nem akar olcsó kiskocsi lenni. Ezért is lett a típus arca Dobó Kata.  

ford-fiesta-belter

Az autók navigációját könnyű volt kezelni, a rendszer gyorsan működött, a navi helye a műszerfal tetején lévő, jó felbontású nyolc colos kijelző. Szerencsére nem mindent költöztettek oda, a tervezőknek volt annyi józan eszük, hogy a hűtés-fűtés fizikai gombjait meghagyták. Az autó multimédia rendszere az új Sync 3, ennek és a navigáció egyetlen hátránya, hogy még nem tud magyarul.

A kütyüvonalon tovább haladva a nagyobb Fordokból ismerős sávtartó, éberségérzékelő, automata parkolás és más "nagyautós" extrák már elérhetők az újdonságban. A Vignale fő attrakciója a bőrrel borított műszerfal, a kényelmes, jól kinéző ülések és az autóhoz járó extra szolgáltatások.

ford-fiesta-st-line

A ST-Line volt a legvagányabb a három próbált autó közül, a háromajtós külső jól mutat ebben a sportos összeállításban. A 17 colos kerekekkel érdemes vigyázni a hazai utakon, aki a kényelemre vágyik, annak a vastagabb oldalfalú, kisebb átmérőjű gumi ajánlott, mert a mutatósabb nagy kerekeken a rossz utakon feszes a rugózás.   

A számtalan díjat nyert motor jól vitte az előző Fiesta alapjaira épült autót, de az az extra dinamizmus, amit a 140 lóerőtől várni lehetne, talán az autó súlya miatt elmaradt (a Vignale 1164 kg). A váltó egy kicsit nagyobb úton mozgott, mint kellene, ez leginkább a később vezetett 120 lóerős dízelben lévő váltó precízsége után tűnt fel. Motorhangban, nyomatékban egyértelmű a dízel előnye, magasabb fordulaton felnőttesebb, kulturáltabb a hangja, a jól forgó egyliteresben megvan a jellegzetes háromhengeres hang. Városban azért "észnél" kell lenni a gyorsítással, mert az előbb leírt kevésbé fickósság ellenére is pikk-pakk túl lehet lépni a megengedett sebességhatárt.

ford-fiesta-motor

Közúti sebességnél, hatodik fokozatban csendes a fülke, a dízelnél jön csak elő a motor mormogása, de ez nem zavaró. 120 km/órás tempótól éled a tükrök által keltett szélzaj, az ezres turbómotor pedig úgy 2500-tól lesz igazán életképes, a pörgősségéről annyit, hogy valamivel hétezer alatt szabályoz le.

Technikai adatok:  

Hossz/szél./mag.: 4040/1735/1476 mm

Motor: 998 cm3, 140 LE/ 6000, 180 Nm/1500-5000

Gyorsulás (0-100 km/h): 9 s

Ár: 6 010 000 Ft (Alapár: 4 030 000 Ft)

Tesztautó: Ford Közép-és Kelet-Európai Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: