Indításnak annyit - hogy az olvasók jobban írigykedjenek - a Mini az újdonság bemutatóját, az egész JCW széria menetpróbájával is összekötötte. Így teljesen biztonságos körülmények között, az Euro-Ringen próbálhattuk a 4x4-es hajtású, végtelenül semlegesen viselkedő Clubman JCW-t, a háromajtóst és annak nyitott kivitelét.
A legszórakoztatóbb persze az első hajtású volt, a nyitott az erősített hátsó részével és az alacsonyabb súlypontjával is nagyon meggyőzően viselkedett. A fékek, az automataváltók és a motorok is jól bírták a folyamatos versenypályás hajtást. Az első gumik már kevésbé.
A John Cooper Works kivitelek egységesen 231 lóerőt teljesítenek, ezt az erőt és a 350 Nm-t, kétliteres BMW turbómotorból nyerték ki. Mivel ezeket a számokat a négyhengeres viszonylag könnyedén hozza, lehet, hogy a jövőben érkezik egy még sportosabb kivitel. Ennek méregerős verziónak a kétkerék-hajtású kivitelénél már, valószínűleg mechanikus önzáró differenciált is fognak használni. A fantáziálást követően térjünk vissza az Örkény körüli, vacak minőségű hazai utakon zajló suv próbára.
Szerencsére a Mininél maradtak a hagyományoknál, és nem csak abból állt a legfürgébb kivitel elkészítése, hogy kapott egy erősebb motort és ráragasztották a JCW logókat. A szabadidő-autójuk is megkapta a nagyobb átmérőjű, a Brembótól érkezett fékeket, amiket több hűtőlevegő is ér, az automataváltó pedig nyolc sebesség között váltogat és sportosabb az utastér is.
A lényeg szerencsére nem csak a külsőségeken volt, hanem a vezetési élményen is. A tervezőknek a mindennapokban nagyon jól használható autót sikerült összerakniuk. A sportos autókkal való együttélés egyik sarokköve a rugózás, ha ez el van találva, akkor nyert ügye van az autónak.
A véglet az szokott lenni, hogy sportmodell ultra kemény rugózást kap, amely versenypályán vagy billiárd asztal simaságú aszfalton jól működik, de a hazai utakon kínszenvedés vele a mindennapokban közlekedni. Ez szerencsére nincs meg a 16,5 centis szabad-magasságú autónál, jól érződik benne a sportosság, a jó irányíthatóság és a szilárd karosszéria, hiányzik viszont a fogtömést kirázó keménység.
A futóműhöz igazodik motor és a villámgyorsan kapcsoló váltó is. A habot a tortán a hang jelenti (visszaváltásoknál pl. durrog), és ezek adnak olyan élményt, amitől a sofőr mindig vigyorogva száll ki az autóból.
Műszaki adatok:
Mini Countyman JCW ALL4
Hossz/szél./mag.: 4299/1822/1577 mm
Motor: 1998 cm3, 231 LE/ 5000-6000, 350 Nm/1450-4500
Gyorsulás (0-100 km/h): 6,5 s
Ár: 11 758 000 Ft (Alapár: 11 758 000 Ft)
Tesztautó: BMW Magyarország Kft.