A hazai piacon is teret nyerő szabadidő-autó őrületre egy Renault-s példát említenénk: az újdonság úgy lett árazva, hogy a Talismánnal azonos árral indul, ha valaki kényelmes utazó autót keres, de mégis a testesebb suvok felé venné az irányt, akkor házon belül megkapja amit akar. Ezért volt a nagy igyekezet, hogy a Capture, Kadjar vonalat felfele bővítsék.
A modell hazai bemutatójára Somorjában került sor, ahol meglepetésre az újdonság azonnal felrúgott néhány suvos aranyszabályt. Elsőként a Duna árterében mentünk jó néhány kilométert, porban, erdei utakon. Ezzel kipróbáltuk az autó szigeteléseit és a rugózását, amelyek remekül vizsgáztak: belül tisztaság uralkodott és kényelmesen utaztunk. A következő próba a Szlovákia ring mellett lévő tereppálya volt, ahol szintén könnyedén vette az akadályokat a Renault legnagyobb suvja. Ez a terepes teljesítmény kellemes meglepetés egy mai aszfalt terepjárótól.
A harmadik meglepetés a fokozat-nélküli sebességváltókkal volt kapcsolatos. A CVT váltó elviekben a legjobb konstrukció, de egyetlen komoly hátránya, hogy miközben gyorsítunk, a motor magas fordulaton jár. Ez nem igazán szerencsés. A Renault mérnökei ezt úgy hárították el, hogy hétfokozatúra programozták a váltót, így a működése tökéletes lett: gyorsan vált, jó a reakciója és megszűnt a motor felesleges magas fordulatú járása.
A Koleos kiválóan illik a Renault jelenlegi arculatába. Az autó külseje a Talisman, Mégane-féle arculatot kapta, a belsőnél hasonló a helyzet, aki ült már valamelyik friss rombusz jelű járműben, annak ismerős a műszerfal. A hasonlóságok sorát a padlólemezzel zárjuk, a Talisman és még néhány Nissan gyártmány használja a CFM C/D platformot.
A dél-koreai Bursában készülő autó már tavaly óta árulják Kínában, annak oka, hogy a nyár végétől lehet megvásárolni itthon, hogy a franciák a saját ízlésükre szabták a suvot. Nagy volt a fókusz a kényelmen és az igényességen. Ezt az is bizonyította, hogy a próbán zömmel a csúcsfelszereltségű (Initiale Paris) 4x4-es, 175 lóerős dízeleket állítottak csatasorba. Ezeknél az autóknál az első ülések hűtöttek és fűthetők voltak, a prémium ligába tartozó nappa bőr volt az ülések borítása. A magas szintű komfortról nem csak a felsorolt dolgok gondoskodtak, hanem a kiváló hangszigetelés is.
Valahogy rákavarodtunk az A38-as német autópálya szlovákiai részére, és ott szabadon tudtunk menni 170 km/óra sebességgel. Ekkor bizonyosodtunk meg, hogy a Koleos hangszigetelése tökéletes: nyugodtan társalogtunk a kocsit vezető kollégával, a motorhangból szinte semmit nem hallottunk. A plusz pontot a szélzaj tökéletes kiszűrése jelentette, mert mert a terjedelmes tükrök felől sem jött zaj. Így válik tökéletes utazóautóvá a 4x4-es, két tonnás utánfutót is vontató suv.
A témához tartozik, hogy a Koleos ugrott egy méretosztályt, így a térből sincs hiány, a 2,7 méteres tengelytáv hatalmas lábteret eredményez elöl-hátul, a fejedelmi kényelem megtartása miatt mondtak le a harmadik üléssorról. A csomagtér mérete 498-1706 liter között változik.
Akinek túl drága, túl kényelmes ez a kivitel, maradhat az 1,6 literes dízelnél, ami 130 lóerővel és első-hajtással kapható. Ezzel a két motorral és több felszereltségi szinttel érhető el az új Koleos.
Műszaki adatok:
Renault Koleos 2.0 dci Initiale Paris
Hossz/szél./mag.: 4673/1843/1678 mm
Motor: 1995 cm3, 175 LE/ 4000, 380 Nm/2000
Gyorsulás (0-100 km/h): 9,5 s
Ár: 11 699 000 Ft (Alapár: 8 599 000 Ft)
Tesztautó: Renault Hungária Kft.