DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

A Harley-Davidson Street Rod világcsúcsot égetett az aszfaltba

Száguldó füstfelleg - egy 750 köbcentis bestia és egy vakmerő rider, aki világcsúcsra tör. Nem mindennapi teljesítmény Maciej „DOP” Bielickitől, amely Guinness-rekordot, és a világ leghosszabb burn-outja címet érte.

Május 20-án, a dél-kelet lengyelországi Rzeszów városában felszállt a fehér füst, ahogy az izgalmas Guinness-rekord kísérletben Maciej „DOP” Bielicki Harley-jával végigszántott a település forró aszfaltján. A motoros kaszkadőr sikerrel vette a megmérettetést, és új rekordot állított be gumifüstölésben. Maciej Lengyelországban egyedüliként Harley-Davidson motoron hajtja végre elképesztő trükkjeit, júniusban az Open Road Fest közönségét is elkápráztatta, a világrekordot pedig egy H-D Street Rod nyergében döntötte meg. Lengyelország, és a Harley-Davidson mindent vitt, innentől övék a „világ leghosszabb burn-outja” cím.

DOP



Az esemény kereteit a rzeszów-i, a GOC Harley-Davidson biztosította. Az ötlet tőlük, és a Stunt Storytól – Lengyelország első Harley-Davidson kaszkadőr show-jától – származott. A világcsúcs első alkalommal dőlt meg egy 750 köbcentis Harley-Davidson Street Rod nyergében, mely 4,5 kilométeren folyamatosan füstölte gumijait. A korábbi rekordot előző évből egy 1200 köbcentis motor tartotta, 3,7 kilométerrel.

Ahogy Maciej „DOP” Bielicki, a Stunt Story ötletgazdája megjegyezte:

„Hónapokig készültem a megmérettetésre. A felkészülés utolsó hetét folyamatos gyakorlással töltöttem egy Street Rodon, mellyel a csúcsot szerettem volna beállítani. Már maga az útvonal is kihívás volt, hiszen nem egyenes pályáról beszélünk. A rzeszóv-i Harley-Davidson kereskedés mellett futott az út, melyen a rekorddöntés zajlott, így azt a forgalom elől teljesen elzárták. A szakaszon két kereszteződés, és egy körforgalom is nehezítette a dolgomat. Mindezeken felül, egyes részeken különböző szögben lejtett a pálya, ami igazi kihívássá tette a folyamatos gumiégetést, de végül is minden a tervek szerint zajlott. Nagyon boldog vagyok, hogy megcsináltuk, és ez úton is köszönetet mondanék mindenkinek, aki segített, hogy elérjem ezt a fantasztikus eredményt.”

A rekordot ostromló modell egyáltalán nem került módosításra. Hasonlóképp, az esemény alkalmából felszerelt abroncsok is utcai darabok voltak, ez ugyanis feltétele a részvételnek. Ahhoz, hogy a rekorddöntés hiteles legyen, a teljes kísérletről vágatlan video dokumentáció készült legalább két szemtanú jelenlétében, a távolságmérést pedig kvalifikált szakemberekre bízták. Mindezeken felül, egy infravörös kamera folyamatosan figyelemmel kísérte az első kerék mozgását, a kerék ugyanis egy másodperc erejéig sem állhat meg a mérés alatt.

Rekord Guinnessa - Rzeszów_01

Arra a kérdésre, hogy melyek a Harley-Davidson Street Rod előnyei, Maciej így válaszolt: „A modell roppant könnyűnek hat vezetés közben, egyáltalán nem érezni a 240 kilós önsúlyát. Hozzáteszem, olyan motorról van szó, ami manőverezés közben kezes bárányként viselkedik. Fékrendszere is kiváló, ez pedig nagyon fontos volt a kísérlet alatt. Figyelembe véve a motor súlyát, tökéletes összhang van a fék, és a futómű között. Ahogy azt a H-D-knál megszokhattuk, tökéletes indulási pozíció és kormányérzet teszi biztonságossá a motor kezelését.”

Stanislaw Myszkowski, a rzeszów-i GOC Harley-Davidson tulajdonosa hozzátette:

„Többször megkaptuk már a GOC-nál, hogy valami, amit meg akarunk valósítani, egyszerűen lehetetlen. Lehetetlen motorkerékpárt tetoválni, mégis, a Redicivisttel megalkottuk a világ első tetovált motorját. Képtelenség egy zene ihlette motort építeni, ahol az egyes építőelemek hangszerek is egyben – nézd csak meg a Hard Rock Café motorunkat. Azt is mondták, sosem leszünk képesek összehozni közép-kelet Európa legnagyobb Harley-Davidson márkaképviseletét. Mi azt gondoljuk, hogy a hit és a szenvedély ugyanolyan fontos a munkában, ahogy a magánéletben is. Talán pont ezért szeretünk olyan emberekkel dolgozni, akik ezzel egyetértenek.

Maciej kaszkadőr trükkjeihez Harley-t használ, ami általában 100 kilóval nehezebb, mint a hasonló célú motorok. Azt mondták neki, sosem sikerülhet – így hát egyesítettük erőinket és bebizonyítottuk, ha szereted, amit csinálsz, hiszel magadban, keményen dolgozol, neked is bármiben sikeres lehetsz, akár egy Guinness rekorddöntés sem lehet akadály.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: