Míg az UEFA Bajnokok Ligája a csúcspontjához közeledik, addig a Nissan – a versenysorozat hivatalos autóipari támogatója – egy végső tesztet végzett a futballról, azt vizsgálva, hogy melyik az izgalmasabb: végignézni egy mérkőzést vagy utasnak lenni egy ikonikus GT-R autóban.
A Nissan és a Loughborough Egyetem sporttudományi szakemberei viselhető technológia segítségével figyelték meg a résztvevőket annak érdekében, hogy adatokat gyűjthessenek fizikai válaszaikról. A vizsgálatok során a következőket mérték: pulzusszám, légzésszám és elektrodermális aktivitás, annak érdekében, hogy megtudják a különböző izgalmak milyen fizikai válaszokat váltanak ki és melyik tevékenység az izgalmasabb a résztvevők számára.
Először vizsgálatok zajlottak az UEFA Bajnokok Ligája mérkőzései során, majd a kapott eredményeket összevetették a GT-R próba napján mért adatokkal, melyen egy hivatásos autóversenyző vitte a résztvevőket körbe a híres spa-i pályán.
FUTBALL VS. GYORS AUTÓK: EREDMÉNYEK
Fizikai válaszok |
UEFA Bajnokok Ligája mérkőzések |
GT-R próba nap |
Átlagos pulzus emelkedés |
39% |
37% |
Átlag pulzusszám |
91 BPM |
100BPM |
Átlagos maximális pulzusszám |
124BPM |
136BPM |
Átlagos légzésszám emelkedés |
140% |
144% |
Átlag légzésszám |
15 levegővétel/perc |
15 levegővétel/perc |
Átlagos maximális légzésszám |
35 levegővétel/perc |
35 levegővétel/perc |
Dr. Dale Esliger a Loughborough Egyetem tudósa a kapott eredmények alapján a következőket mondta el: „Korábban szubjektíven tudtuk csak megítélni, milyen izgalmas is egy futball mérkőzés vagy éppen egy olyan szuper autóban száguldani, mint a Nissan GT-R. A Nissan Excitement Index kutatása viszont lehetővé tette számunkra, hogy az innovatív szenzorok segítségével megértsük a résztvevők fizikai válaszait a különböző eseményekre, ezzel pedig felderíthetővé vált számunkra, melyek lehetnek a legizgalmasabb pillanatok számukra.
A két kísérlet során mind a futball mérkőzéseken, mind pedig a Nissan GT-R-ban ülve a résztvevők pulzusszáma egészen hasonló volt, természetesen kiugrásokkal a legizgalmasabb pillanatokban – például egy rúgott gólnál vagy egy szűk kanyarban, ahogyan azt vártuk is.
A fő különbség, amelyet láttunk az a nézők és az utasok fizikai válaszai közül a légzésszámokban voltak. A futball mérkőzés során légzésszám növekedést hirtelen légzésszám csökkenés követett, amikor a szurkolók a fontos pillanatoknál visszatartották a lélegzetüket. Ez pedig azt mutatja számunkra, hogy a 90 perc inkább az érzelmek hullámvasútja volt sem, mint az izgalomé. Míg a GT-R-ban utazók légzésszáma folyamatosan növekedett, amely inkább az izgalom érzését sugallja.”
„Az izgalom a középpontja mindennek, amit teszünk.” mondta Jean-Pierre Diernaz a Nissan európai Marketing alelnöke. „Az ikonikus GT-R szuper autó és az UEFA Bajnokok Ligája szponzorálása csupán csak két példa arra, hogy hogyan szeretnénk innovációt és izgalmat vinni az emberek életébe. Most pedig a Loughborough Egyetemmel közös kutatásból megismerhetjük az izgalom fizikai hatását az emberi szevezeten. A végső célunk, hogy kifejlesszük a világ Excitement Index-ét, mely alkalmas számos tevékenység izgalmi szintjének mérésére – ez után pedig a lehetőségeink határtalanok.”
Nézze meg az UEFA Bajnokok Ligája vs. Nissan GT-R Excitement Index-ről szóló videót:
Az év legizgalmasabb mérkőzése, az UEFA Bajnokok Ligája döntője során a Nissan a műsor középpontjában fog állni. Nem csupán a Nissan globális nagykövete és az UEFA Bajnokok Ligája döntőse, Gareth Bale mellett lesz ott a cég, de a Nissan fogja átadni a Bajnokok Ligájának trófeáját is a Principality Stadionban. A történéseket pedig Ön is nyomon követheti az új Nissan Excitement FC Facebook oldalon és ossza meg velünk az Ön izgalmas utazását a döntőig a #TooExcitedTo hashtaget használva.
A 2017-es Nissan GT-R díjnyertes 3,8 literes V6-os 24 szelepes ikerturbó motorral rendelkezik, amely 20 LE-vel növelte az autó teljesítményét az előd modellhez képest. Most már 570 LE teljesítményt ad le 6800-as fordulatszámnál, ami részben köszönhető a megnövelt turbónyomásnak és a hengerenként vezérelt gyújtásidőzítésnek. Ezek a változtatások a közepes tartományban (3200-as fordulatszámnál) jobb gyorsulást, és szélesebb tartományban elérhető maximális nyomatékot eredményeznek. A maximális vezetési élmény elérése érdekében az ismerős GT-R hang is még szebb lett és soha nem szólt még ilyen jól.