DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 19. csütörtök
Egyéb

Hatalmas! Elkészítették a 6-kerekű Tyrrell modern változatát

1976-ban az egész világot meghökkentette a Tyrrell istálló, mivel hat kerékkel rendelkező versenyautóval gurult pályára. Később a modellt nem fejlesztették tovább, de most elkészült egy teljesen új autó. Így nézne ki a hatkerekű Tyrrell a 21. század aerodinamikájával.

1976-ban a Tyrrell 6-kerekű autóval próbálkozott


A Formula-1 mindig is az innovációk melegágya volt. Amelyik mérnök egy lépéssel a többiek előtt járt merész ötletekben, győztes versenyautót tervezhetett. Az elmúlt évtizedekben a maga idejében újításnak számított a szárnyas autó, a hatkerekű Tyrrell, a Renault turbómotorja, a Ferrari félautomata sebességváltója, a Brawn neccesen dupla diffúzora, vagy éppen a Red Bull befújt diffúzora, a Brabham „porszívója” és még sorolhatnánk.

Az előd és a csak teoretikus utód

Ezek közül van, ami sokáig fennmaradt és van, amit igen gyorsan be is tiltottak. Ilyen innovatív volt Ken Tyrrell istállójának megdöbbentő újítása, hogy elől két pár, de kisebb kormányzott kerékkel rendelkezett. Ennek lényege az volt, hogy a plusz két kerék miatt erőteljesen megnőtt az autó tapadása a kanyarokban, ráadásul a kisebb méretű abroncsok kisebb légellenállással is jártak. A Tyrrell kettős győzelmet szerzett a Svéd Nagydíjon ezzel a modellel, de a GoodYear gumiszállító nem szerette, hogy egyedi abroncsot kell gyártania, ráadásul fékgondok is adódtak a kevés hűtés miatt, így végül az istálló lassan felhagyott az újítással.

Monacóban a hatkerekű Tyrrell 41 évvel ezelőtt

Ma a Formula-1 szabályzata nem is teszi lehetővé, hogy négy keréknél több legyen egy versenyautón, így a most megkonstruált modern Tyrrell egészen biztosan csak teoretikus. A látvány azonban egészen csodás az új aerodinamikával. Egy meg nem nevezett japán modelltervező munkáját dicséri egyébként a versenyautó, amit a Twitteren bocsátott a publikum számára elérhetővé. A szárnyak és az aerodinamika a 2009 és 2013 közötti szabályoknak megfelelő.

Itt még hátsó szárny nélkül az új modell
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: