PÁRIZS, február 21, kedd: Margot Robbie színésznő bemutatkozott, mint a Nissan új elektromos jármű (EV) nagykövete, miközben éjfélkor a BladeGliderrel – az autógyártó radikális, teljesen elektromos sportautójával – száguldott végig a világhírű Monacói Nagydíj versenypályáján.
A Nissan BladeGlider prototípus – melynek végsebessége 190 km/h, és mindössze öt másodpercre van szüksége a 100 km/h eléréséhez – szembemegy a teljesen elektromos sportautókról alkotott elképzelésekkel. A prototípus, mely az autók vezetésére, meghajtására és társadalmi integrációjára vonatkozó jövőkép, a Nissan Intelligens mobilitás része, bemutatja, milyen izgalmasak és lenyűgözőek is lehetnek az elektromos járművek.
Margot Robbie alaposan letesztelte a radikális háromülésest Monaco lezárt utcáin, majd versenybe szállt egy másik BladeGliderrel. A 272 lóerős sportautók párosa egymást üldözte az ikonikus alagútban, majd mielőtt megérkeztek volna a pompázatos Casino térre, még feszegették egy kicsit a határokat a Massenet-en.
Az Öngyilkos Osztag és a Wall Street farkasa sztárja megcsillantja a Nissan BladeGlider driftképességeit is, miközben beveszi a motorsport egyik leghíresebb kanyarját, az ikonikus Fairmont hajtűt.
Margot Robbie elmondta: „Az elektromos járművek nagyon izgalmas korszaka ez. Egyre többen teszik le voksukat az elektromos járművek mellett, így mutatnak utat a fenntartható jövő felé. Ugyanakkor a Nissan BladeGlider bepillantás enged az okosabb sportautók jövőjébe is.”
A világ legnépszerűbb elektromos járműve – a LEAF – gyártója, a Nissan, az energia termelésének és felhasználásának folyamatát is forradalmasítja olyan termékeivel, mint az intelligens xStorage Home egység, és a járműről hálózatra töltő technológia, mellyel a járművek akkumulátorából táplálható vissza az elektromosság.
Gareth Dunsmore, a Nissan Europe elektromos járművekért felelős vezetője: „Az elektromos forradalom már elkezdődött. Vezető szerepet töltünk be az elektromos járművek terén, és a tömeges elterjedés küszöbén állunk. Sosem volt ennyire fontos, hogy bemutassuk az elektromos járművek használatának előnyeit, legyen szó az energiahatékonyságról, a fenntarthatóságról vagy akár a járművek úttartásáról és teljesítményéről. Az, hogy Margot-t is a sorainkban tudhatjuk, segít nekünk, hogy minden eddiginél szélesebb körben megismertessük az elektromos járművek egyéni és társadalmi előnyeit.”
Dunsmore hozzátette: „A Nissan ’Felvillanyozzuk a világot’ mozgalma rávilágít arra, hogy együtt kell működnünk, hiszen csak így hozhatunk pozitív változást közösségeink életébe. Célunk, hogy arra inspiráljuk az embereket, tegyék meg a fontos lépéseket a tisztább, biztonságosabb városok felé.”
A Nissan BladeGlider látható lesz a 2017. március 7. és 19. között megrendezett 87. Genfi Autószalonon is. A 2013-ban bemutatott tanulmányautó alapján kifejlesztett teljesen elektromos sportautó olyan jövőbeni technológiák előhírnöke, melyek egyesítik az Intelligens Mobilitást, a környezetbarát fenntarthatóságot és a sportautókra jellemző menetteljesítményt.
Monte Carlo tökéletes helyszínt adott arra, hogy megosszuk a világgal új és érdekfeszítő együttműködésünket Margot-val. Monaco páratlan hagyományokat tudhat magáénak az utcai versenyek terén, ugyanakkor ambiciózus stratégiájának célja, hogy 2030-ra 50%-kal csökkenjen a városállam szén-dioxid kibocsátása.
A NISSAN EURÓPAI TEVÉKENYSÉGEIRŐL
A tengerentúli gyártóvállalatok közül a Nissan rendelkezik az egyik legátfogóbb európai jelenléttel. A helyi tervező, kutató-fejlesztő, gyártási, logisztikai, valamint értékesítő és marketing szervezeteiben több mint 17 000 alkalmazottat foglalkoztat. A tavalyi évben a Nissan egyesült-királysági, spanyolországi és oroszországi gyárai több mint 660 000 járművet állítottak elő, köztük díjnyertes crossovereket, haszongépjárműveket, valamint a Nissan LEAF-et, a világ legnépszerűbb elektromos autóját. A zéró emissziós közlekedést és a halálos kimenetelű közúti balesetek számának nullára csökkentését célul kitűző Nissan a közelmúltban bemutatta „Intelligens Mobilitás” jövőképét. Ez a „360 fokos látószögű”, átfogó koncepció határozza meg a Nissan termék- és technológiafejlesztéseinek irányát, és ezen alapulnak majd azok a meghatározó jelentőségű vállalati döntések is, melyek az autókban alkalmazott hajtásrendszereket, az autók használatát, valamint a jövő társadalmába való integrációját érintik. A Nissan jó úton jár afelé, hogy a legértékesebb ázsiai márkanév legyen Európában.