Az Audi bemutatója igazán stílusos volt, és illett a márka színvonalához. A start Gianni belvárosi éttermében volt, ahonnan a Mátra felé vettük az irányt, majd visszatértünk a fővárosba. Hogy mennyire változik a világ, mutatja, hogy egyik helyszínen sem tartottak a klasszikus értelemben vett sajtótájékoztatót, a szokásos fejtágítókkal. A sajtóanyag szövegét cd-n mellékelték, amit az autóban ülve hallgattunk egy ideig.
A budapesti csúcsforgalomban és a kanyargós hegyi utakon is ötösre vizsgázott a Q5 hétsebességes váltója. A lényeges dolog a dupla-kuplungos szerkezetnél, hogy minimális vagy inkább nulla a reakció ideje, nincs gondolkodás alacsony sebességű manőverezésnél, gyorsan vált. Ez meglepően fontos tétel egy prémium suvnál, mert a jó összképbe eléggé bele tud rondítani egy rosszul programozott, gondolkodó váltó.
A menetdinamikai programok közül párat kipróbáltunk, a Sport állásban feszes a rugózás, érezhetően bekeményít a rendszer. Rossz utakon, úthibákon bukdácsolva azt hittük, hogy Sport állásban maradt a kapcsoló, de még sem, így rájöttünk, hogy az alapbeállítás is kissé feszes. Az autó jóindulatú, a különféle vezetés segédek teszik a dolgukat, nem tolakodnak. A Mátra víz átfolyásos, kanyargós útjain csak egyetlen túl bátor kanyarodás volt, ekkor a menetstabilizáló program beavatkozott, majd folytattuk az utunkat lefelé. Az aszfaltozott úton.
Ez a nyugis stílus illik az autó egészéhez, a kocsi belseje az Audi minimalista formatervezői elveit követi. A gondosság és az aprólékosság olyan dolgokban nyilvánul meg, mint a tükör és a hangerő állító gombjának a recézése. Máshol ezt sima műanyaggal megoldják, itt precízen megmunkált fémet használtak.
A középkonzolnál szerencsére megmaradtak a fizikai gombok, így a fűtés/hűtés szabályzás és más alapfunkciókat rendkívül egyszerűen kezelni. A táblagép ott trónol a műszerfal tetején és jól kezelhető, a babrálásával nem sokat foglalkoztunk.
Az utastér csendessége nem a véletlen műve, a dupla rétegű zajszigetelős szélvédő mellett, elérhető a dupla rétegű első oldalablak is. Ezzel az extrával érdemes élni.
Az ülések kényelmesek voltak, érdekes módon szövet borítást kaptak, a fülkében szálcsiszolt fémbetét dobta fel a megszokott, szürkés, jó minőségű burkolatokat.
A négykerék-hajtás teszi ”bolond” biztossá az autót, néhány próbát csináltunk vele a Mátrába, ami abból állt, hogy a jobb oldali kerekekkel a hóban álltunk, a bal oldaliakkal meg a vizes aszfalton. Így csináltunk pár startot, meg mentünk fél kerékkel a hóban pár tucat métert. Az autó iránytartásával és a könnyű kormányzásával nem volt gond. Mások komolyabban gondolták, mert úgy besarazták a Q5-öt, hogy a suv teljesen úgy nézett ki, mint a Peugeot-k GT kivitelei, ahol a hátsó rész teljesen fekete.
A Q5 motorválasztéka két részre tagozódik, a kétliteres TFSI motor az egyetlen benzines felénk, amely 252 lóerővel hajt. A csúcsmodell jelenleg a friss fejlesztésű háromliteres V6-os dízel, aminek a 286 lovával könnyedén lehet letologatni az autópálya belső sávjában szédelgőket.
Aki nem jár sokat német autópályán és civilizáltan vezet, azoknak megfelel az általunk is próbált 190 lóerős kétliteres. A 190 lóerő és a 400 Nm a hazai utakra elegendő, ami az új Q5-nek 7,9-es százas sprintet és 218 km/órás végsebességet biztosít.
Hossz/szél./mag.: 4663/1893/1659 mm
Motor: 1968 cm3, 190 LE/ 3800-4200, 400 Nm/1750-3000
Gyorsulás (0-100 km/h): 7,9 s
Ár: 15 428 000 Ft (Alapár: 10 985000 Ft)
Tesztautó: Porsche Hungária