Magyarországon zéró tolerancia van érvényben az ittas vezetés esetében, azaz a nullánál magasabb véralkoholszinttel tilos autót vezetni. Ennek ellenére a hivatalos baleseti statisztikák nem festenek túl jó képet: a részletes adatok szerint 2015-ben 16 331 közúti személyi sérüléssel járó baleset történt, ezeknek 9,7 százalékát - 1577 balesetet - okozták ittasan. Szintén meglepő adat, hogy a balesetet okozó ittas sofőrök 90 százaléka 0,5 ezreléket meghaladó véralkoholszinttel rendelkezett, ami már büntetőjogi kategória.
Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese a baleseti statisztikát értékelve azt mondta, hogy az ittas vezetés amellett, hogy jogszabályilag is tilos, a biztosítási védelem elvesztéséhez is vezethet. „A balesetben vétkes, ittas sofőröknek hiába van cascójuk, ebben az esetben, a biztosító nem köteles kártérítést fizetni. Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás esetén pedig akár a kártérítés visszafizetését követelheti az ittas sofőrtől” - fogalmazott Kaszab Attila. Hozzátette: a K&H biztosítójának volt olyan esete, amelyben 1,5 millió forintot követelt vissza egy balesetet okozó ittas sofőrtől. Emellett 2016. július elsejétől az ittasság mértékétől függetlenül jogosult a biztosító visszakövetelni a károsult részére kifizetett kártérítést, míg korábban erre csak 0,8 ezreléket meghaladó véralkohol-szint esetén volt lehetőség.
Kaszab Attila azt is elmondta, a K&H Biztosító saját, idei statisztikái szerint az év első öt hónapjában - az előző év azonos időszakához képest nőtt a személyautós balesetek száma. Az idén a K&H a kötelező felelősség-biztosítások körében átlagosan 250 ezer forintot fizetett ki egy-egy káreseményre, a cascónál pedig 256 ezer forintos volt az átlagos kárösszeg.