A Golf GTE oldalára írt felirat nem túlzás, a VW plug-in hibridje tényleg elég izgalmas autó. A 18 colos kerekek és a dupla kipufogóvég a GTI stílusát idézik, a kék feliratok és a zöld rendszám azonban elárulják, hogy nem egészen arról van szó. Igazából a Passat GTE mintájára készült hajtásláncot találjuk benne a 150 lóerős 1.4 TSI és a hatfokozatú DSG váltó közé illesztett 102 lóerős elektromotorral. És ha már GTE a neve, akkor a GTI sportkormánya és retró kockás huzatú sportülései kerültek bele, piros helyett kék mintával.
A plug-in Golf attól lesz igazán kedvelhető, ahogyan megy. Az E-mode gombbal választhatunk az elektromos és a hibrid üzemmód között, de a hagyományos számlapok helyett a Golfba is elkélne a Passat színes képernyős műszeregysége, az akku töltöttsége vagy a hatótáv kijelzése például nem elég feltűnő. Mint a tesztünk többi autója, a Golf is 3,5 óra alatt töltődött tele otthon, és kicsivel több, mint két órát igényelt az utcai töltőoszlopnál. A teszt során 2,5 liter benzin és 10,4 kilowattóra fogyott száz kilométerenként, ami még a dízel üzemanyagköltségénél is kedvezőbb, de a Golf nem csak takarékosságával szerettette meg magát. Elég csak megnyomni a GTE gombot, hogy mindkét motorból a legtöbbet hozzuk ki. A remek üléspozíció, az alacsony súlypont, a feszes futómű és a precíz kormányzás pedig még a jelentős tömeg ellenére is élménnyé tehet minden kanyargós útszakaszt, ami eddig ismeretlen volt a hibridek között.
Műszaki adatok
Benzinmotor: 1395 cm3 négyhengeres, turbós benzines
Teljesítmény: 150 LE 5000–6000/min
Nyomaték: 250 Nm 1500–3500/min
Elektromotor: 102 LE
Összteljesítmény/nyomaték: 204 LE / 350 Nm
Hossz/szél./mag.: 4270/1790/1449 mm
Tengelytáv: 2629 mm
Saját/össztömeg: 1599/2020 kg
Csomagtartó: 380/1270 l
Végsebesség: 222 km/h
Gyorsulás 0–100 km/órára: 7,6 s
Üzemanyagtartály: 40 l
Akkumulátor: 8,7 kWh
Gyári fogyasztás (átlag): 1,5 l/100 km + 12,4 kWh/100 km
Alapár: 11 879 000 Ft
A tesztelt modell ára: 13 967 000 Ft